جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد زارعان

حوزه/ مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، یکی از واحدهای المصطفی است که بیش از سه‌هزار طلبه از هشتاد ملیت در سطوح عالی آن مشغول دانش‌اندوزی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، در بازدید دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و  دکتر میرعمادی معاون این دانشگاه ازمجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: جامعه‌المصطفی، مرکز بین‌المللی فعال در داخل و خارج کشور است. المصطفی در داخل کشور، چهل واحد در حال فعالیت دارد و نمایندگی‌های آن، در بیش از شصت کشور دایر گردیده است.

وی افزود: خداوند این فعالیت‌های علمی را برکت بخشیده و امروزه، نتیجه تأثیرگذاری آن را در حد و قلمرو فعالیت دینی، در نقاط مختلف جهان می‌بینیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت‌های مجتمع، بیان کرد: مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، یکی از واحدهای المصطفی است که بیش از سه‌هزار طلبه از هشتاد ملیت در سطوح عالی آن مشغول دانش‌اندوزی هستند. این مجتمع نُه مدرسه در خود جای داده است که می‌توان به مدرسه قرآن و حدیث، حکمت و دین‌پژوهی، تاریخ ادیان و نیز مترجم زبان و ادبیات عرب اشاره کرد.

وی، با بیان این که  در آستانه تشکیل مدرسه انگلیسی هستیم، تصریح کرد: بنابر درخواست طلاب، مقرر شده است طلاب، انگلیسی را همزمان با زبان فارسی یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مجتمع، ابراز کرد: در بعد پژوهشی، چهارده نشریه تخصصی علمی- پژوهشی، علمی- ترویجی و علمی- تخصصی منتشر می‌گردد.

وی ادامه داد: در بعد تربیتی و اخلاقی یکی از وظایف و ارکان حوزوی بودن، توجه به مباحث و مسائل تربیتی است که ممکن است راهبری جامعه را دربرگیرد.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با تأکید بر رعایت مسائل تقریبی در فعالیت‌های مجتمع، تصریح کرد: در این میان، عقلانیت نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعان، گروه‌های علمی را پایه‌های اصلی علمی مجموعه برشمرد که تحت عنوان «گروه‌های علمی- تربیتی» تعریف شده است و گفت: همان گونه که گروه‌های علمی، متکفل مباحث علمی هستند، مباحث تربیتی را نیز در نظر می‌گیرند.

وی با بیان این که از سرکشی به خانواده‌های طلاب  تا رسیدگی به  مسائل آموزشی، علمی و...، جزو سیاست‌های ماست، خاطرنشان ساخت: براین اساس ، مجموعه المصطفی یک نظام‌نامه کلان تربیتی تعریف کرده است.

در این دیدار، دکتر فتوحی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با اشاره به حضور یازده ساله‌اش در خارج کشور، ابراز داشت: با توجه به وارونه جلوه دادن ایران در رسانه‌های خارجی، افرادی که به این جا می‌آیند و با فرهنگ ایران آشنا می‌شوند و می‌توانند سفیران ایران در کشور خویش باشند.

وی از تأسیس دانشگاه صنعتی شریف در نزدیک به نیم‌قرن پیش، بیان کرد: این دانشگاه، اکنون، بیش از دوازده‌هزار دانشجو دارد و یکی از سرمایه‌های عمده ما، نیروی انسانی در زمینه دانشجو و استاد است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف بسیاری از مدیران دانشگاه را تربیت‌شدگان آن دانست و اظهار داشت: این دانشگاه، بیش از پنجا‌ه‌هزار دانش‌آموخته دارد.وی ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت ما در برقراری ارتباط با المصطفی و ادامه همکاری با آن، پذیرش فرزندان طلاب است.

دکتر فتوحی از آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای همکاری با جامعه‌المصطفی، به ویژه در زمینه پذیرش فرزندان طلاب، خبر داد و فعالیت‌های علمی- تربیتی المصطفی را تجربه خوبی دانست که می‌تواند الگو این دانشگاه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha