یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران ـ‌حجت الاسلام هادی افخمی

حوزه/ مدیر مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران، از فارغ التحصیلی بیش از ۲۰۰ دانش پژوه در رشته‌های تخصصی فعال در این مؤسسه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی افخمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به رشته‌های تخصصی فعال در مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران، اظهار داشت: در مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) که نام قدیم آن مدرسه تخصصی تهران بود، در مقطع سطح ۲، رشته تخصصی حقوق و قضا، و همچنین در مقطع سطح ۳، رشته تخصصی حقوق خصوصی و رشته تخصصی حقوق جزا و جرم‌شناسی تدریس می‌شود. 

وی افزود: مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران، به غیر از سه رشته تخصصی مذکور، مجوز برخی دیگر از رشته‌های تخصصی از جمله تفسیر، کلام و فلسفه را در مقطع سطح ۲ و سطح ۳ حوزه دارد؛ البته این رشته‌ها از سال ۸۷ تا سال ۹۲ در مدرسه تخصصی تدریس می‌شد و در پایان‌‌ همان سال ۹۲، جمعی از فارغ التحصیلان این رشته‌های تخصصی، مدرک مربوطه خود را دریافت کردند. 

مدیر مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران با بیان اینکه از سال تحصیلی ۹۲-۹۳ تا کنون متمرکز در رشته‌های تخصصی حقوق و گرایش‌های مرتبط با آن هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ نفر به عنوان دانش پژوه در مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) دروس تخصصی را در مقاطع سطح ۲ و سطح ۳ می‌گذرانند؛ با این توضیح که حدود ۵۰ نفر به صورت حضوری و ثابت و مابقی دانش پژوهان به صورت غیر حضوری، ادامه تحصیل می‌دهند. 

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار مدرسه رشته‌های تخصصی در سال ۸۷ تا امروز که این مجموعه آموزشی با نام مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) شناخته می‌شود، بیش از ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته‌ایم، گفت: حدود ۱۴۰ نفر از فارغ التحصیلان در رشته‌های تخصصی حقوق و گرایش‌های مرتبط با آن بوده‌اند و مدارک سطح ۲ یا سطح ۳ حوزوی خود را دریافت کردند و حدود ۶۰ نفر نیز در رشته‌های دیگر مانند تفسیر، کلام و... فارغ التحصیل شده‌اند. 

حجت الاسلام و المسلمین افخمی در خصوص تعداد واحدهای درسی هر یک از رشته‌های تخصصی در حال تدریس در مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران نیز گفت: در مقطع سطح ۲، حدود ۱۰۰ واحد آموزشی در نظر گرفته شده که دانش پژوهان باید در ۷ ترم تحصیلی این تعداد واحد را گذرانده و مدرک خود را دریافت کنند؛ همچنین دانش پژوهان مقطع سطح ۳ باید ۶۲ واحد را تحت عنوان واحدهای آموزشی و ۴ واحد را نیز، با ارائه پایان نامه دوره آموزشی گذرانده و مدرک خود را بگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: البته کلیه دانش پژوهانی که در مرکز تخصصی مؤسسه آموزش عالی امام رضا (ع) تهران مشغول تحصیل هستند، موظفند دروس رایج حوزه که از جمله آن‌ها فقه و اصول باشد را بگذرانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha