جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو گفت: حوزه و حوزویان باید برنامه ای جدّی و قابل تطبیق و عمل برای تربیت نسلی نو و پویا و متفکر که بتواند در آینده راه متفکرانی چون شهیدان مطهری و باهنر را ادامه بدهد، داشته باشند.

 حجت الاسلام غلامحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به رسالت حوزه در زمینه‌ آسیب ها و تهدیدات فراوری نظام، اظهار داشت: در این رابطه یکی از آسیب ها و تهدیدات جدی امت ها در طول تاریخ این است که پس از استقرار نسبی نظام، نخبگان و به تبع آن عامه مردم خطر را تمام شده دانسته و در نتیجه گرایش به رفاه و آسایش پیدا می کنند که این خطر بسیار جدی است.

 مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو افزود: وظیفه حوزه و حوزویان در کنار دیگر وظایف این است که در وهله نخست خود را از باب غفلت دور نگه داشته و از سوی دیگر مسئولان و نخبگان جامعه را پی در پی با هشدارهای خیرخواهانه هوشیار و بیدار نگه دارند چون در غیر این صورت اهداف انقلاب از چشم همه دور خواهد ماند.

وی بهترین راه صیانت روحانیون از دستاوردهای انقلاب اسلامی را توجه حوزه به موضوع رویش نسل با قابلیت خواند و تصریح کرد: بزرگان حوزه باید برنامه ای جدی و قابل تطبیق و عمل برای تربیت نسلی نو و پویا و متفکر که بتواند در آینده راه متفکرانی چون شهیدان مطهری و باهنر را ادامه بدهد، داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی با برشمردن تفاوت های حوزه پیش و پس از انقلاب اسلامی، افزود: پیش از انقلاب اسلامی حوزه، علما و طلاب تحت فشارها و محرومیت های گوناگون بوده و این سختی ها تنها با اخلاص قابل تحمل بود.

حجت الاسلام صادقی افزود: متاسفانه پس از انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت خدمت علما در مسندها و مسئولیت ها، احتمال اینکه عده ای با اخلاق پایین و برای رسیدن به مناصب حکومتی وارد حوزه شده و آن را نزدیکترین راه نیل به مقصد بیابند، وجود دارد، لذا اخلاق مداری، تعهد و تهذیب نفس لازمه ورود افراد به حوزه علمیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha