پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد علی محسن زاده

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده گفت: دو نوع روح در انسان ها وجود دارد: اول روح منفوخ که خداوند فرموده است از روح خودم در کالبد بشر دمیدم و روح مؤیِّد که بالاتر از روح منفوخ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطب های این هفته نماز جمعه وین به امامت حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در مرکز اسلامی امام علی(ع) اقامه شد.

خطیب جمعه وین در خطبه های این هفته با اشاره وجود روح در خلقت انسان گفت: دو نوع روح در انسان ها وجود دارد: اول روح منفوخ که با عنوان «نفخ روح» در انسان ها صبحت شده است و خداوند فرموده است که من از روح خودم در کالبد بشر دمیدم که این نفخه الهی در کالبد بشریت انجام شده است.

وی ادامه داد: همه انسان ها به یک اندازه از نعمت حیات الهی و روح وابسته به خدای عز و جل بهره مند شده اند. در قرآن نیز آمده است: وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ.

* روح مؤیِّد بالاتر از روح منفوخ است

رییس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین نوع دوم رو ح را روح مؤیِّد عنوان کرد و افزود: مرتبه ای دیگر از روح، آن است که خداوند با آن، مومنین را تایید فرموده است و مرتبه ای بالاتر از روح منفوخ در کالبد همه انسانهاست. این مرتبه از روح را در این آیه از قرآن کریم می توان یافت که می فرماید: وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در پایان گفت: همين انسان ها كه به نفخه روح الهی، بزرگ داشته شده اند، در مسیر زندگی خود با تربیت اخلاقی برخاسته از دین آسمانی، می توانند آن چنان در مسیر تکامل و قرب الهی قدم بردارند که از مراحل عادی بشری گذشته و حتی از والاترین و مقربترین فرشته وحی یعنی جبرئیل امین نیز پیشی بگیرند همچنان که پیامبر اسلام «ص» در معراج به دیدار پروردگار خود شتافت تا بدان جا که جبرئیل از همراهی اش بازماند: ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى. ( نجم: 8 - 10 )
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha