جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد علی محسن زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده با اشاره نفس انسان و تاثیر آن اظهار داشت: با وجود قدرت بسیار بالای «ابلیس»، راز تعبیر از نفس به “دشمن ترین دشمنان” درونی بودن آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته وین به امامت حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در مرکز اسلامی این شهر برگزار شد.

رییس مرکز اسلامی وین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به وسوسه های شیطان گفت: شيطان تنها می تواند وسوسه کند اما اگر انسان پذيرفت، اگر اين مسموميت، آن ويروس گناه به درون کشور جان انسان نفوذ کرد، آن گاه ولايت شيطان بر انسان راهش باز خواهد شد.

وی ادامه داد: تا فرد نخواهد شيطان، بر او هيچ تسلطی نخواهد داشت؛ اين همان ادعايی است که شيطان در روز قيامت در جهنم خواهد کرد. آن هنگام که جهنميان به خدای عزوجل عرض می کنند خدايا اين شيطان بود که مارا وسوسه کرد، از راه تو دور کرد؛ شيطان خواهد گفت من هيچ سلطنت و قدرتی بر شما نداشتم من تنها وسوسه کردم. شما خود در اين راه وارد شديد و پذيرفتيد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده با اشاره نفس انسان و تاثیر آن اظهار داشت: با وجود قدرت بسیار بالای «ابلیس» و «حزب» و «یاران» او، راز تعبیر از نفس به “دشمن ترین دشمنان” ، درونی بودن آن است. دشمن و سارق بیرونی، بدون همراهی این دشمن و دزد درونی، نمی تواند آسیب برساند. این دشمن درونی، محرم و به همه جا آشناست و با استفاده از همین آگاهی، خواسته شخص را به شیطان گزارش می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha