جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده با بیان اینکه خانواده‌های طلاب و روحانیون باید نسبت به عرصه نیازهای فرهنگی دغدغه مند باشند گفت: همانطور که خانواده‌ها دغدغه معیشت دارند باید کاری کنیم که نسبه به مسائل فرهنگی و دینی نیز دغدغه مند شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده، امروز در سی‌امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه، با اشاره به بخش فرهنگی سند راهبردی این مرکز گفت:  آسیبی که اسناد راهبردی در مجموعه‌ها دارند این است که با این اسناد معامله تشریفاتی می‌شود، ولی یکی از ویژگی‌های مهم سند راهبردی مرکز خدمات حوزه این است که از مرحله تدوین، جلوی این آسیب گرفته شده است و اکنون در تمام عرصه‌ها بخشی از سند اجرا شده و یک سنت راهبردی کاملاً عملیاتی است.

وی بیان کرد: باید توجه کنیم که مجری قابلیت‌های سند راهبردی مرکز خدمات مراکز استانی هستند و در واقع مجری سند راهبردی، مراکز استانی است و ستاد واسطه تولید و تدوین و آماده سازی بوده است.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه گفت: مدیران استانی و مدیران ستادی و نیروهای دیگر مجموعه باید با واسطه و بی‌واسطه، درون‌مایه سند را دریافت، نقد و مباحثه کنند و مکرر سند باید جزو برنامه‌های ما باشد، چراکه این سند راهبردی یک سند قابل ارتقا است و می‌تواند هر سال اصلاح شود با به بلوغ کامل برسد و قابل الگوبرداری برای دیگران باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سند راهبردی مرکز خدمات در سه مرحله قابل آزادسازی است افزود: بیش از دو دهه ارتباط مرکز خدمات حوزه با سرپرستان خانواده‌ها بوده است ولی امروز جامعه هدف ما در بخش فرهنگی خانواده‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده با بیان اینکه خانواده‌های طلاب و روحانیون باید نسبت به عرصه نیازهای فرهنگی دغدغه مند باشند گفت: مرحله اول اجرای سند راهبردی مرکز خدمات فضاسازی فرهنگی برای خانواده‌ها است که از سال گذشته شروع شده و امسال هم ادامه دارد و تلاش داریم در سال 96 به یک حدی از بلوغ برسیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما در این مرحله ایجاد دغدغه برای خانواده‌ها است تصریح کرد: همان‌طور که سرپرستان خانواده‌ها دغدغه معیشت دارند باید کاری کنیم که خانواده‌ها در اجرا نیز به دنبال پاسخ به دغدغه‌های فرهنگی باشند.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه مرحله دوم از سند راهبردی مرکز خدمات فرهنگ‌سازی است گفت: اگر توانستیم در مرحله فضاسازی برای خانواده‌ها دغدغه ایجاد کنیم پس از آن باید در مرحله فرهنگ‌سازی به این دغدغه‌ها جهت دهیم تا در مرحله سوم که مقارن با سند چشم‌انداز ما در سال 1404 است بتوانیم وارد مرحله سوم یعنی بهره‌برداری از خروجی آثار سند در جامعه هدف مرکز خدمات باشیم.

وی عنوان کرد: نقطه مطلوب و اصلی کار ما این است که خانواده روحانی را به نزدیک‌ترین عقبه پشتیبانی او در انجام وظایف و تحقق بخشیدن به رسالت‌ها و مأموریت‌هایی باشد که به عهده او گذاشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده گفت: اگر توانستیم به این هدف دست یابیم توانسته‌ایم خدمت بزرگی را به نهاد روحانیت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرکز خدمات در سال 95 بسیار موفقیت‌آمیز بوده است ادامه داد: امسال 17 همایش تلبس به صورت متمرکز در مشهد مقدس برگزار شده است و 1560 نفر در این برنامه شرکت کردند و تا پایان سال نیز 3 همایش دیگر برگزار خواهد شد.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: تا تاریخ 24 بهمن 95 ، 60 کارگاه پیوندهای آسمانی ویژه زوج‌های جوان طلبه برگزار شده است و 5273 نفر نیز در این برنامه شرکت کرده‌اند و تا پایان سال نیز 10 کارگاه دیگر برگزار خواهد شد.

 وی بیان کرد: اردوهای خانوادگی یکی از موفقیت‌آمیزترین برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات است و 16 دوره اردوی تابستانه با حضور 2700 نفر امسال توسط مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده با بیان اینکه امسال 7 کارگاه مشاوره با حضور 192 نفر برگزار شده است گفت: هدیه تولد فرزند در 5 دوره به 8436 نفر پرداخت شد و تا پایان سال نیز 2500 نفر دیگر نیز اضافه خواهند شد.

وی ابراز داشت: امسال 30 همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی با حضور 23 هزار فرزند ممتاز برگزار شد و 10 همایش دیگر نیز تا پایان سال نیز برگزار خواهد شد.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه گفت: 27 دوره فنی و حرفه‌ای در کشور برگزار شده است که 1300 نفر همسر طلبه در این برنامه‌ها شرکت کردند و دو دوره دیگر نیز در حال اجرا است.

وی بیان کرد: امسال 27 دوره ورزشی با حضور 1800 نفر برگزار شده است و همچنین 15 دوره مسابقات ورزشی نیز برگزار شده است که حدود 2 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده با بیان اینکه 30 دوره آموزش مربی قرآن با حضور 50 نفر برگزار شده است گفت: مسابقات معارفی قرآن کریم در مرحله استانی با حضور نزدیک به 4800 نفر برگزار شد و ان شا الله فروردین مسابقات کشوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طرح اقتضایی مرکز خدمات افزود: در این طرح مدیران استانی وارد عرصه برنامه‌ریزی‌شده است و در سال 95 موفق شدیم با استقبال خوب مدیران استانی این طرح را اجرایی کنیم.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات بیان کرد: در این طرح مدیران استانی علاوه بر اینکه بازوی قوی برنامه اجرایی هستند، در برنامه‌ریزی با توجه به اقتضائات استانی وارد برنامه‌ریزی می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha