چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت طلاب و روحانیان بسیار سنگین و حساس است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان قشری که کار هدایت بشر و دعوت به سوی خداوند متعال را بر عهده دارند، نقش بسیار مهمی در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با اشاره به این که طلاب با علم آموزشی نقش سفیران هدایت را در جامعه اسلامی ایفا می کنند، گفت: دستاورد طلاب و روحانیان برای جامعه و مردم باید هدایت باشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که خدای بزرگ برای هدایت مردم دو شرط مهم را مطرح کرده که یکی آن است باید شرایطی برای مردم، اقوال، افکار و ایده های گوناگون به وجود بیاوریم، تصریح کرد: یک شرایط تک بعدی و یک صدایی برای جامعه و همچنین طلاب زیبنده نخواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به شرط دوم خداوند متعال برای هدایت اشاره کرد و با بیان این که باید در میان این مجموعه یک «احسن القول» وجود داشته باشد، گفت: اگر همه قول ها، قول های نادرست و ناپسند باشد، همه صداها نادرست باشد، فایده ای ندارد.

وی با اشاره به این که طلاب نیز علیرغم این که درس دین فرا می گیرند نیاز به موعظه و نصیحت دارند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید برای ترویج و تبیین صحیح دین اطلاعات علمی خود را به روز کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که پیامبران الهی نیز سفیران هدایت بودند، خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی وقتی از خداوند متعال حکم و کتاب گرفتند تلاش کردند تا مردم را به سوی حق دعوت کنند و پیام همه آنها توحید و خداپرستی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کسانی که وارد عرصه زندگی طلبگی می شوند باید بدانند در مسیر راه نیز سختی ها و مشکلات بسیاری را باید تحمل کنند، تصریح کرد: کسی که می خواهد به مقصود نهایی برسد نباید این مشکلات و سختی های احتمالی در تصمیم او خللی ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب به عنوان سربازان حضرت ولیعصر(عج) باید با روح پیامبر گرامی اسلام بیعت کنیم که از ناملایت ها نترسیم و همه مشکلات را تحمل کنیم، بیان داشت: اگر مردم بخواهند هدایت شوند باید جامعه چند صدایی باشد و در میان این جامعه چند صدایی، احسن القول باید وجود داشته باشد و آن احسن القول هم دعوت الی الله است و این موضوع نیز تنها در توان علما و روحانیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت طلاب و روحانیان بسیار سنگین و حساس است، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان قشری که کار هدایت بشر و دعوت به سوی خداوند متعال را بر عهده دارند، نقش بسیار مهمی در جامعه دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعوت الی الله جای خودش را باز می کند، ادامه داد: هرچند در این مسیر به حتم شیطنت، حیله و تزویرهای فراوانی وجود دارد اما حقیقت دعوت الی الله در میان همه این صداها جای خودش را باز می کند.

امام جمعه نکا با بیان این که امام خمینی(ره) از دهه 40 یک جامعه را با قیام خود منقلب کردند، بیان داشت: امام راحل با آغاز حرکت انقلابی خود امت اسلام را تحت تاثیر قرار داده و در سطح جهانی یک باور ایجاد کردند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که شرط دعوت الی الله باید دعوت به ولایت باشد و از پایگاه ولایت برخیزد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) دعوت به ولایت کردند و به همین دلیل شهیده راه ولایت شدند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha