جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست تخصصی «نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی»  در حوزه علمیه اهواز

حوزه/ نشست تخصصی «نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی» با حضور آیت‌الله اراکی، در حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست تخصصی «نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی» با حضور و سخنرانی آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، حوزه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در این نشست که با هدف ارائه نگاهی دقیق و کارشناسانه از نقش عالم در جامعه به طلاب برگزار شد، حجت‌الاسلام قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، به ارائه گزارشی مختصر از برنامه‌های این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شاخصی که در معاونت‌های مدرسه اجرایی می‌شود، پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری، اجرا و تبیین آنها برای طلاب است.

وی گفتمان سازی از فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای را اولویت برنامه‌های پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برشمرد و تصریح کرد: إن‌شاءالله همه تلاش کادر مدیریتی مدرسه در این است که اعماق فرمایشات مقام معظم رهبری را برای طلاب مطرح و آنها را تبدیل به یک گفتمانی واحد کند تا طلاب و روحانیون بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

بنا بر این گزارش، پس از گزارش مختصر مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، آیت‌الله اراکی پیرامون موضوعاتی همچون «شیوه‌های تهذیب نفس و تحصیل علم»، «تفاوت میان عالم انقلابی و عالم بی‌عمل»، «خطرات پیش روی طلاب» و.... مطرح کردند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، خطاب به طلاب حاضر در جلسه، گفت: تا جوان هستید و دوره‌های جوانی را طی می‌کنید، تلاش داشته باشید که حب دنیا را از دل‌هایتان خارج و سبک زندگی خود را بر مبنای سبک زندگی ائمه اطهار(ع) پیاده‌سازی کنید.

لازم به ذکر است، پس از اتمام برنامه آیت‌الله اراکی به برخی از سؤالات طلاب جوان پاسخ گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha