جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آخوند چینی

حوزه/ یک مبلغ فعال در فضای مجازی عنوان کرد: مبلّغ برای تبلیغ مؤثر در فضای مجازی باید به ابزارهای تبلیغی از جمله تسلط بر زبان های خارجی و برخورداری از سواد رسانه ای مجهز باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عسگر آقایی در ارتباط تصویری با همایش «فضای مجازی؛ اندیشه و عمل» که امروز به همت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان در سرای قلم مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب که طلبه باید طلبگی کند و وظایف خود را در هر مکان و زمانی بشناسد، گفت: مبلّغ نباید لحظه ای از فعالیت تبلیغی غافل باشد بلکه می بایست در همه شرایط خود را مبلغ دین بداند.

وی افزود: مبلّغ برای تبلیغ مؤثر در فضای مجازی باید به ابزارهای تبلیغی از جمله تسلط بر زبان های خارجی و برخورداری از سواد رسانه ای مجهز باشد.

حجت الاسلام آقایی که مدیر اولین وبلاگ شیعه به زبان چینی را بر عهده دارد، ابراز کرد: هر چند تبلیغ چهره به چهره جایگاه و اهمیت بالایی دارد اما امروز و با استفاده از ابزارهای تبلیغی جدید می توان فعالیت های دینی گسترده ای انجام داد و مخاطبان زیادی را به طور مستمر تحت پوشش قرار داد.

این طلبه معروف به «آخوند چینی» اضافه کرد: هزینه های مالی و زمانی ارتباط های مجازی نسبت به هزینه تبلیغ حضوری و چهره به چهره بسیار کمتر است و می توان با فعالیت دقیق و حساب شده در فضای مجازی به نتایجی مشابه تبلیغ حضوری رسید.

وی، شناخت امکانات، فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی را ضرورتی انکار ناپذیر برای فعالیت های دینی در این عرصه دانست و گفت: مبلّغی که ابعاد مختلف فضای مجازی را نشناسد نمی تواند با مخاطب ارتباط مطلوب برقرار کند.

حجت الاسلام آقایی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت آگاهی طلاب حوزه علمیه به نیازها و شبهات روز تأکید و اظهار کرد: استفاده صحیح از ابزارهای جدید و قالب های مختلف فعالیت در فضای مجازی می تواند یک ارتباط حقیقی را میان مبلّغ دین و مخاطبان آن ایجادکند.

این فعال دینی عرصه مجازی افزود: مخاطب به دلیل این که در فضای مجازی کمتر شناخته شده است، شبهه و سؤال خود را با اطمینان خاطر بیشتری مطرح می کند.

وی با بیان این که ارتباط مبلّغ دینی با مخاطب حاضر در فضای مجازی می تواند همیشگیباشد، گفت: در ارتباطات مجازی باید اخلاق ارتباطی را رعایت کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha