شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: داشتن سعه صدر، صبر و حوصله از جمله ویژگی های مربیان پرورشی برای تربیت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، عصر امروز در دیدار با مربیان پرورشی که به مناسبت فرارسیدن ۸ اسفند روز امور تربیتی، در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه مربیان پرورشی باید با اهتمام ویژه در جهت تربیت نسلی مومن و انقلابی تلاش کنند، گفت: در منابع قرآنی و دینی پاداش تعلیم و تربیت پاداشی والا است و باید مربیان پرورشی قدر جایگاه خود را بدانند.

وی با بیان اینکه مربیان پرورشی برای تربیت نسلی سالم و مومن باید صلاحیت علمی داشته باشند، تصریح کرد: خداوند از زمان بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز به آن بزرگوار صلاحیت علمی عطا فرمودند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مربیان پرورشی باید با سعه صدر، اخلاص و خلاقیت فعالیت تربیتی خود را انجام دهند خاطر نشان کرد:در سوره های لقمان و حجرات نیز به خوبی دستورات تعلیم قرآنی ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه هدف و مقصد تربیت اسلامی باید هدفمند و منسجم باشد گفت: تربیت باید براساس نیازهای عقلانی، موعظه، تبشیر و... باشد و به تمام سؤالات مخاطبان پاسخگو باشد.

ضرورت تقویت باورهای اعتقادی و دینی دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه دانش آموزان امانت الهی در دست مربیان و معلمان هستند گفت: معلمان و مربیان باید با قدر دانستن جایگاه خود، در جهت تربیت اسلامی و گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه قدم بردارند.

محسن یوسف‌وند، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این دیدار با بیان اینکه برای تحقق تربیت اسلامی باید مربیان پرورشی با اخلاص و انگیزه در راستای تربیت نسلی مومن و انقلابی تلاش کنند افزود: مربیان پرورشی به عنوان افسران جنگ نرم نقش بارزی در خنثی سازی نقشه های فرهنگی دشمن دارند و با اهداف شوم فرهنگی دشمن مقابله می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با ییان اینکه مربیات پرورشی باید در جهت تقویت باورهای اعتقادی و دینی دانش آموزان رسالت خود را انجام دهند تصریح کرد:آموزش و پرورش با ترسیم رویکردهای دینی و قرآنی در ارائه برنامه های تربیتی خود تلاش می کند تا آینده سازان این مرزوبوم را متعهد به آرمان های اسلام و انقلاب تربیت نماید.

یوسف‌وند با اشاره به اینکه تاسیس نهاد امور تربیتی از برکات انقلاب اسلامی است خاطر نشان کرد:مربیان و معلمان باید با تهذیب نفس و صلاحیت علمی و توان تربیتی در به تربیت اسلامی دانش آموزان کمک نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha