شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر این که مسجد، بدون حضور جوانان مؤمن و انقلابی روح ندارد، گفت: ائمه جماعات برای جذب جوانان به مساجد همت خود را بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات شهرستان خرم آباد، با تسلیت سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، با بیان اینکه امامان جماعت مساجد باید با دعوت از جوانان به مساجد در جهت ترویج اخلاق مداری و دین مداری در بین اقشار جوان جامعه کوشا باشند، اظهار داشت: مسجد بدون حضور جوانان مؤمن و انقلابی روح ندارد و باید برای حضور حداکثری جوانان به مساجد تمهیدات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد باید هسته های قرآنی، اخلاقی، فرهنگی، مقاومتی و سیاسی را در مساجد راه اندازی نمایند، گفت: با راه اندازی و ایجاد این هسته ها می توان از نظرات ارزشمند جوانان و تعمیق دین و اندیشه در جامعه بهره گرفت.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مساجد نقش بی بدیلی در گسترش معنویات و اخلاقیات در جامعه دارند، تصریح کرد: مساجد پایگاه خداشناسی و انسان سازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطر نشان کرد: مساجد با توجه به کارکردهای گوناگون دینی و فرهنگی می توانند اهرمی مناسب در تربیت دینی جوانان باشند و نقشه های فرهنگی و مخرب دشمن را بی اثر نمایند.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ائمه جماعات باید در اقامه نماز جماعت به ویژه نماز صبح همتی مضاعف داشته باشند افزود: درب مسجد باید همیشه به روی نمازگزاران باز باشد و انتظار مردم از مساجد نیز اقامه جماعت نمازهای یومیه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ائمه جماعات باید علاوه بر اقامه نماز در ارائه مشاوره های دینی و فرهنگی نیر به مردم مناطق منشاء خیر و برکات باشند، گفت: اجرای برنامه های قرآنی،دعوت به امور خیر و عام المنفعه و همچنین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز از دیگر رسالت ائمه جماعات در مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان یادآور شد:امید می رود با برگزاری همایشهای فصلی و جلسات متعدد ائمه جماعات مساجد بتوانند با تبادل همفکری و هم اندیشی در راستای تعمیق فرهنگ دینی در جامعه موثرتر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha