شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش همزیستی مذهبی مسلمانان و مسیحیان در قاهره

حوزه/همایش دو روزه «آزادی، شهروندی، تنوع جمعیتی و یکپارچه سازی» توسط دانشگاه الازهر و با حضور هیات‌های مسیحی و مسلمان ۵۰ کشور مختلف در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulfnews، همایش دو روزه «آزادی، شهروندی، تنوع جمعیتی و یکپارچه سازی» با همکاری دانشگاه الازهر و شورای اسلامی بزرگان، با حضور هیات‌های مسلمان و مسیحی از 50 کشور مختلف امروز در قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود.

احمد الطیب شیخ الازهر به همراه پاپ مصری تواضروس دوم هدایت علما و روحانیون مسلمان و مسیحی در این همایش را برعهده خواهند داشت که تحت نظارت رئیس جمهور مصر عبدالفتاح سیسی برپا می‌شود.

شرکت کنندگان در این همایش عبارت از سران کلیسای ارتدوکس شرقی و نیز روشنفکران مسلمان و مسیحی بوده و هدف از این گردهمایی تکیه بر همزیستی اکثریت مسلمان و اقلیت مسیحی در دنیای عرب و کاوش چالش‌های آینده با انگیزه تدوین یک چشم انداز امیدوار کننده برای بشریت است.

به گفته برگزارکنندگان، انتظار می‌رود سخنرانان همزیستی و تنوع فرهنگی اسلامی – مسیحی را در دنیای عرب در ابعاد شرقی و جهانی برجسته ساخته و به مشکلات فعلی و چالش‌های دنیای امروز بپردازند.

موضوعات دیگر در دستورکار شامل برهم‌کنش آزادی و تنوع، همچنین نقش مقامات دولتی در حفاظت از این دو عنصر است. یکی دیگر از موضوعات کلیدی دیگر تمرکز بر روی اقدامات مشترک مسلمانان و مسیحیان برای مبارزه با تعصب، شبه نظامی گری و تروریسم به منظور توقف سوءاستفاده از مذهب در مناقشات است.

این همایش در میان نوسانات منطقه‌ای و خشونت‌های افراطی برگزار می‌شود. در طول چند روز گذشته، ده ها تن از اقلیت‌های مسیحی در مصر در شبه جزیره سینا در پی یک رشته حملات مرگبار توسط افراط گرایان تکفیری از خانه‌های خود گریخته‌اند. در سوریه و عراق نیز تروریست‌های داعشی مسیحیان و اقلیت‌های شیعه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha