شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسامه الازهری

حوزه/ دکتر اسامه الازهری مشاور رئیس جمهور مصر با اشاره با اینکه تفکر افراطی و سازمان های تروریستی در کشورهای عربی اسلامی بوجود آمده و باید پروژه ای علمی برای خاموش کردن آتش آن صورت گیرد تاکید کرد: تعداد جریان های افراطی به بیش از ۲۵ عدد رسیده و دارای ۴۰ نوع تفکر و اندیشه هستند که از جمله آن ها؛ تفکر تکفیری، جاهلیت، جهاد، خلافت و غیره است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر اسامه الازهری مشاور رئیس جمهور مصر با اشاره با اینکه تفکر افراطی و سازمان های تروریستی در کشورهای عربی اسلامی بوجود آمده و باید پروژه ای علمی برای خاموش کردن آتش آن صورت گیرد تاکید کرد: تعداد جریان های افراطی به بیش از 25 عدد رسیده و دارای 40 نوع تفکر و اندیشه هستند که از جمله آن ها؛ تفکر تکفیری، جاهلیت، جهاد، خلافت و غیره است.

الازهری در سخنان خود در  کارگاه تحول خطابه دینی در حمایت از مسئله فلسطین تاکید کرد: این معضل زمانی بوجود می آید که صاحب تفکر تکفیری اصرار می ورزد که افکارش برگرفته از دین اسلام است. وی افزود پنج سال است که رشد پدیده تکفیر را رصد می کند.

مشاور رئیس جمهور مصر با اشاره به این که تفکر تکفیری در سایه نظریه پردازی کتاب های غربی که اندیشه تکفیری را ترویج می کنند، رو به گسترش و فزونی است، بر ضرورت خاموشی آتش تفکر افراطی تاکید کرد و گفت: باید از طریق پروژه ها و اقدامات علمی با اندیشه تکفیری مبارزه کنیم تا مسئله ایمان به خدا و پیامبرانش را به اثبات برسانیم.

وی همچنین بر بازسازی و تثبیت شخصیت انسان فلسطینی و مصری تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha