شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شیخ اسلامی - دفتر تبلیغات اسلامی تهران

حوزه/ حجت الاسلام شیخ شیخ الاسلامی ابراز کرد: جامعه ایرانی باید سواد مصرف فرهنگی خود را بالا ببرند؛ متاسفانه شاهد هستیم که مهارت گزینش گری در انتخاب کالای فرهنگی نداریم و این مسئله باعث تاثیرگذاری برخی نمادها و مطالب طراحی شده از سوی دشمن حتی ضد خدایی علیه ما شده است..

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام  محمد شیخ الاسلامی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی  مبلغان فاطمیه  که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تالار اهل بیت(ع) برگزار شد،  اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی امسال برای ایام فاطمیه شعار سبک زندگی را انتخاب کرده است، چرا که تقارن زمانی این ایام با خریدهای نوروزی مردم رابطه مستقیمی با سبک زندگی دارد.

وی با بیان اینکه بحث سبک زندگی  فقط محدود و منحصر به آداب، رسوم و رفتارها نیست، گفت: مجموعه سخنان و فرمایشات رهبری در سال 91 دراین موضوع بسیار راهبردی است  که  از آن مطالب چنین برمی آید که سبک ندگی یک منظومه است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی تصریح کرد: سبک زندگی  یک منظومه ای  از انتخاب ها و ترجیح های افراد است  و سه خصوصیت اصلی فراگیره و مستمر، بازگوکننده باورها  و در نهایت انتخاب ما را دارد.

وی با اشاره به ۱۴ عرصه برای سبک زندگی، گفت: الگوی پوشش و آرایش، الگوی تغذیه که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند، حتی برنامه‌هایی مثل «بفرمایید شام» یک شبکه ماهواره‌ای هم با همین هدف ساخته شده، در حالی که در آیین ما حتی به دایره بودن سفره و روی زمین غذا خوردن هم اشاره شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران باردگیر با بیان اینکه سبک زندگی منظومه بسیار گسترده و پیچیده ای است، ادامه داد: امروز کالای فرهنگی خود یک رسانه است، چرا که انتقال دهنده پیام خاصی به مخاطب خاص است.در کالای فرهنگی پنج اتفاق مهم می افتد که جامعه دینی و مذهبی ما در چهار مرحله نخست آن ضعیف عمل کرده اند، که عبارتند از طراحی کالای فرهنگی، تولید کالای فرهنگی، توزیع  کالای فرهنگی، تبلیغ کالای فرهنگی و در نهایت مصرف کالای فرهنگی است.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی ابراز کرد: جامعه ایرانی باید سواد مصرف فرهنگی خود را بالا ببرند؛ متاسفانه شاهد هستیم که مهارت گزینش گری در انتخاب کالای فرهنگی نداریم  و این مسئله باعث تاثیرگذاری برخی نمادها و  مطالب طراحی شده از سوی دشمن حتی ضد خدایی علیه ما شده است.

وی، کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل را شامل می شود، امروز  مورد غفلت واقع شده است، در حالی که دشمن برنامه ریزی شده و هدفمند دراین عرصه ها حرکت می کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی هم اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha