جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ تولیت مدرسه عالی شهید مطهری تهران، گفت: توصیه بنده به طلابی که در این ایام به عنوان روحانی کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می شوند این است که مطالعه و مباحثه دروس خود را فراموش نکنند.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله امامی کاشانی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری در جمع طلاب اعزامی به راهیان نور این مدرسه، با بیان این که یکی از وظائف ما در عصر غیبت انتظار فرج است، اظهار داشت: انتظار فرج در اقشار مختلف مردم معنای متفاوتی دارد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و طلاب، علاوه بر دعا برای فرج، باید فضای فرهنگی جامعه را برای ظهور حضرت حجت(عج) آماده کنند، گفت: برای ایجاد فرهنگ اسلامی درفضای جامعه، طلاب باید معارف اسلام را بخوبی بیاموزند و توان بیان کردن و نوشتن آن ها را داشته باشند؛ من در این سنین پیری شکی ندارم که وظیفه اصلی ما طلبه ها همین است.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری اظهار کرد: شهرت و ثروت برای انسان به راحتی به دست می آید، اما کسب علم و معارف که مقدمه ساز ظهور است، زحمت و سختی بسیاری می طلبد؛ علم در خدمت کسانی در می آید که به خدمت علم در آمده باشند.

آیت الله امامی کاشانی تأکید کرد: توصیه بنده به طلابی که به در ایام مختلف تبلیغی به سفر می روند این است که مطالعه و مباحثه دروس را فراموش نکنند؛ البته طلاب همیشه باید مراقب درس و بحث خود باشند .

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: جهاد ما در همین آموختن معارف و یاد دادن آن ها به مردم است و نباید در این موضوع که وظیفه اصلی ما محسوب می شود، کوتاهی کنیم.

پایان پیام/ ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha