چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری تصریح کرد: انتظار فرج، بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم تا آقا ظهور کنند، بلکه باید همگان با ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، زمینه ساز ظهورش باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در همایش تقدیر از اساتید و همسرانشان،  در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، به حدیث «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ» اشاره کرد و گفت: انتظار فرج، بدان معنا نیست که دست روی دست بگذاریم تا آقا ظهور کنند، بلکه باید همگان با ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، زمینه ساز ظهورش باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیون باید مروج فرهنگ مهدوی باشند، اذعان داشت: امروزه بسیاری از فرقه‌های ضاله علیه امام زمان(عج) شبهه افکنی می‌کنند و مسئولیت پاسخ‌گویی به شبهات بر عهده طلاب و روحانیون و به‌ویژه مبلغین عرب زبان است که با روشی صحیح و زیبا به آنها پاسخ دهند.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از دیدار با امام خمینی(ره) پرداخت و اظهارداشت: در همان سال‌های اولیه انقلاب، دیدار با امام خمینی(ره) در قم داشتیم که ایشان جملاتی با ارزش نسبت به عرب‌های خوزستان بیان کردند.

امام‌جمعه موقت اهواز افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: «شما مردم عرب به اسلام از دیگران اولی تر هستید، چون عرب هستید و زبان قرآن و زبان پیامبر اکرم(ص) عربی است؛ بنابراین مسئولیت شما نسبت به اسلام بالاتر است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری ، با تأکید بر این‌که طلاب خوزستانی باید به عرب بودن خودشان افتخار کنند، تصریح کرد: زبان عربی طلاب و روحانیون خوزستانی، یک امتیاز بزرگ و مدال افتخاری است که ما باید با این دید به زبان عربی و به عرب بودن خودمان نگاه کنیم و به آن مفتخر باشیم که امام امت این ‌گونه به زبان عربی و مردم عرب نگاه می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha