سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عالم مجاهد واقف

حوزه/ امام جمعه قم در کنگره عالم مجاهد واقف، ولایتمداری، مسئولیت پذیری، توجه به محرومان، صلابت در مسیر انقلاب، خلوص نیت، بلندهمتی و مدیریت مقتدرانه را از ویژگی های آیت الله واعظ طبسی (ره) برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در کنگره «عالم مجاهد واقف» که به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی (ره) در تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، حق خواهی و ولایتمداری تولیت فقید آستان قدس رضوی را ستود و گفت: هر انسانی بر اساس ساختار روانی، اندیشه و تحلیل خود، خط قرمزها و حساسیت هایی دارد و دفاع همه جانبه آیت الله واعظ طبسی از خط ولایت و موضع گیری های صریح ایشان در این رابطه در مقاطع مختلف از جمله در فتنه 88 نشان داد که انقلاب، رهبری و ارزش های دینی خط قرمز اساسی زندگی ایشان است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب، عنوان کرد: افرادی چون آیت الله واعظ طبسی (ره) پیامبر اکرم(ص) را الگوی رفتاری خودشان قرار دادند و تا پایان بر عهدی که بسته بودند، پایدار ماندند، اما برخی نیز از انجام مسئولیت های محوله سر باز زدند و علاوه بر خسران خود، موجبات سست شدن سایرین را فراهم آوردند.

امام جمعه قم، مبارزه با جهل، مبارزه با ظلم و تلاش برای برخورداری مردم از نظامی عادلانه را سه هدف اصلی مردان خدا برشمرد و افزود: آثار و فعالیت های عالمان دین را می توان از این سه منظر سنجید و مورد ارزیابی قرار داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: کوشش برای تعلیم و تربیت و توسعه علم و حکمت و مبارزه با جهل و نادانی در صدر برنامه ها و فعالیت های پیامبران و اولیاء الهی قرار داشته است.

وی با تأکید بر این که مردان خدا بر شکم بارگی ستمگران و محرومیت ستمدیدگان صحه نمی گذارند، گفت: آیت الله واعظ طبسی (ره)‌ علاوه بر رنج های بسیاری که در مسیر انقلاب و استقرار نظام اسلامی کشید، همواره در راه خدمت به جامعه، محرومیت زدایی و خدمت به سربازان امام زمان (عج) کوشید و در این راه تهمت ها و شایعات بسیاری را تحمل کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به آیه «...خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (اعراف/ 171)، مسئولیت پذیری را یکی از ویژگی های بارز آیت الله واعظ طبسی (ره)‌ دانست و ادامه داد: ایشان امین امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و مسئولیت های خطیری چون تولیت آستان قدس رضوی، ریاست حوزه علمیه مشهد و نمایندگی ولی فقیه را با قوت و صلابت تمام به انجام رساند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ضمن تبیین وضعیت مشهد و منطقه خراسان در ابتدای انقلاب اسلامی، ابراز کرد: مشهد استعداد قطبی شدن را داشت، اما با توجه به قدرت مدیریتی آیت الله واعظ طبسی (ره)‌ در حفظ جایگاه و شأن ولایت فقیه، زمینه بروز تفرقه و چنددستگی از این منطقه برچیده شد.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی(ره)، این مراسم را شاهدی بر محبت عمیق مردم بر خادمان واقعی اسلام و نظام انقلابی ایران معرفی کرد و گفت: خداوند دل های مردم را ظرف محبت افرادی قرار می دهد که ایمان آورده و خالصانه در راه خدا فعالیت و خدمت کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تأکید بر این که خداوند همت های بلند را دوست دارد و کارها و فکرهای حقیر را نمی پسندد، اظهار کرد: طرز فکر و شیوه مدیریتی آیت الله واعظ طبسی (ره) به گونه ای بود که به کارهای کوچک تن نمی داد، بلندهمت بود و بهترین ها را می خواست و می ساخت و فعالیت های کلان و بنیادین را مد نظر داشت.

امام جمعه قم اضافه کرد: یکی از نشانه های عاقبت بخیری انسان از دید شخصی این است که در دوران زندگی عمده آرزوها و خواسته هایش محقق شود و آیت الله واعظ طبسی (ره)‌ بر این اساس همه تلاش خود را در جهت خدمت به محرومین و مستضعفین، حفظ آرمان های نظام اسلامی و انقلاب و ترویج آموزه های اسلامی بکار گرفت.

یادآور می شود در این همایش که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی با حضور دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان و برخی علما و مسئولان حوزوی مشهد برگزار گردید، از برگزیدگان کنگره در 9 قالب کتاب، مقاله، پوستر، عکس، داستان، شعر، نرم افزار، اپلیکیشن و فیلم کوتاه تقدیر شد.

انتهای پپام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha