دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به مدیریت آیت الله واعظ طبسی، گفت: برجسته ترین ویژگی آن مرحوم، مردمی بودن است و عمر خویش را برای خدمت به همین مردم سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی در حرم مطهر امام هشتم(ع)، با بیان این که تولیت فقید آستان قدس رضوی، خدمت‌گزاری صادق و مدیری توانا بود، اظهار کرد: برجسته ترین ویژگی آیت الله واعظ طبسی، مردمی بودن است که برآمده از مردم و همراه آنان بود و عمر خویش را برای خدمت به همین مردم سپری کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های اسلامی، هر کسی که بخواهد مسئولیتی داشته باشد، باید یک سری ویژگی ها را در خود نهادینه کند، گفت: مهم‌ترین این ویژگی دانستن، تخصص، مدیریت، توانایی، خواستن و مکتبی بودن است و هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و پذیرش مسئولیت، بدون داشتن یکی از آن‌ها، جایز نیست.

این خطیب  حوزوی با تأکید بر اینکه آیت الله واعظ طبسی همه این ویژگی‌ها را در خود داشت و با بیان این که مقام معظم رهبری، آیت الله واعظ طبسی و آیت الله هاشمی نژاد قبل از انقلاب با هم سوگند خوردند تا به پشتیبانی از اسلام قیام کنند، عنوان کرد: این سه بزرگوار راه و روش انقلاب را سامان بخشیدند و امروز کمتر گروه و افرادی را می‌توان یافت که هم‌چون این سه نفر قدرتی متمرکز و همراه شده با واقعیت داشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی ابراز کرد: چهار رکن مردم، رهبری، تشکل و تداوم در هر انقلاب وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مردم، ارائه خدمت و انجام عمل صالح برای مردم است.

در این مراسم شخصیت‌هایی چون برخی از اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، مسئولان دولتی و لشگری و جمع کثیری از مردم و طلاب حضور یافتند.

یادآور می‌شود؛ مرحوم آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان های خراسان، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، روز جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، دچار عارضه قلبی شد و سرانجام پس از یک هفته، روز جمعه چهاردهم اسفند ۱۳۹۴ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha