پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان این که یک روحانی باید حرفش عالمانه و سخنش مؤمنانه باشد، تأکید کرد: ائمه(ع) ما برای ایمان افزایی مبعوث شدند نه دانش افزایی .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: باید در زندگی تلاش نماییم که در فهم قرآن بیشتر تدبر نماییم.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم، رابطه ایمان و قر آن را در امور زندگی خود افزایش دهیم، گفت: اگر کسی در تفسیر قرآن توانمند باشد، اما خودش از نظر باورهای ایمانی ضعیف باشد، نه نفعی برای خودش و نه برای دیگران دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان این که یک روحانی باید حرفش عالمانه و سخنش مؤمنانه باشد، تأکید کرد: ائمه(ع) ما برای ایمان افزایی مبعوث شدند نه دانش افزایی .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت:  کسانی که مؤمن نیستند و فقط اطلاعات مختصری از قرآن دارند، جز خسارت و ضرر برای خود ودیگران چیزی به همراه نداشته و نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  قرآن نور هدایت و زمینه ساز پیشرفت و ترقی انسان است ، لذا ما باید به این مسئله توجه داشته و همیشه به دنبال ایمان قرآنی باشیم و نه به دنبال اطلاعات مختصر قرآنی، البته معلومات  قرآنی خوب است اما برای انسان هدف نیست.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی به نشانه های ایمان اشاره کرد و عنوان داشت: هیچ بنده ای نمی تواند ایمانش را به خدا کامل نماید که، عبارتند از توکل به خدا،  تسلیم در برابر خدای باریتعالی،  صبر و شکیبایی در آزمایش الهی،  راضی به قضا و قدر الهی و همیشه بگوید که هرچیزی که در زندگی به دست آوردم همه از عنایت و توجه شما بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha