جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، انسان منهای اسلام را مرده و بی خاصیت خواند و گفت: در زمینه مهندسی دینی باید عقیده، عبادت و بندگی، تقوا و حیات طیبه مطرح و ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دوره آموزشی مهارت های مشاوره، ویژه خواهران و برادران طلبه و اساتید حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این نوع  کلاس ها گام بسیار با برکتی است و باید تلاش نماییم که چشم انداز این مسیر و حرکت عالمانه را به خوبی در حوزه ترسیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز ناهنجاری های اخلاقی قلب و روح انسان را تهدید می کند، لذا باید برای مصون سازی افراد، مشاوره های دینی را ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه انسانی که غرب از آن دم می زند، انسانی نیست که به رستاخیز و قیامت معتقد باشد و دغدغه معنویت داشته باشد؛ براساس نگاه غرب نمی توانیم به این انسان به خوبی مشورت و مشاوره بدهیم، اما در نگاه دین و مبانی اسلامی فضا کاملا متفاوت می شود.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی به وظیفه مهم حوزه علمیه در عرصه مشاوره اشاره کرد و یادآورشد: امروز در حوزه های علمیه به امر مشاوره توجه ویژه ای می شود و نباید به افرادی که هیچ سنخیتی با مبانی دینی ندارند، اجازه داد که  این وظیفه به عهده آنها بیفتد.

وی تصریح کرد: شناخت مبدا و معاد بسیار تعیین کننده است و اگر بخواهیم به کسی مشاوره دهیم، باید مبانی اعتقادی و دینی او را بدانیم و سپس به او مشورت بدهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: شناخت انسان در این است که کیست و از کجا آمده و به کجا خواهد رفت.  مگر می شود به کسی مشاوره بدهیم که نگاه روشن و شفافی به او نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به شناخت رابطه انسان و اسلام در جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: متاسفانه برخی از افراد اسلام و دین را مانند دکور در زندگی و جامعه می بینند،  این نگاه غلط است و باید تصیح شود.

امام جمعه قزوین به موضوع حقوق های نجومی در جامعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه تلاش می شود که  قانون را با حقوق های نجومی همراه نمایند، ولی اسلام این را قبول نمی کند، چرا که برای از بین بردن تبعیض، ظلم و بی عدالتی در جامعه آمده است.

وی، انسان منهای اسلام را مرده و بی خاصیت خواند و گفت: در زمینه مهندسی دینی باید عقیده، عبادت و بندگی، تقوا و حیات طیبه مطرح و ترویج داده شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به ناهنجاری های اخلاقی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: روح کریمانه با تقوا شکل می گیرد و انسان با تقوا کسی است که اراده قوی دارد و امروز همه ناهنجاریهای اخلاقی و بدی هایی که در جامعه صورت می گیرد، ناشی از ندانستن روح تقوا می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha