چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روحانیون با توجه به حضورشان در بین مردم و ارتباط نزدیک و صمیمی با آنان باید در راستای تقویت دانش و مهارت مشاوره ای خود تلاش کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در اولین دوره آموزشی مهارت های مشاوره طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین، به جایگاه مشاوره در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:  با توجه به ظهور آسیب های روحی، روانی و اجتماعی در جامعه امروز، ضرورت توجه به علم روانشناسی و مشاوره بیش از پیش احساس می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز ارائه مشاوره از سوی روحانیون به افراد مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که مردم به روحانیت اعتماد دارند.

وی تاکید کرد: در ارائه مشاوره تنها تعهد کافی نیست، بلکه تعهد همراه با تخصص بسیار امری مهم و ضروری است و روحانیون باید به این مسئله توجه کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی ادامه داد: یک مشاور خوب باید حداقل احاطه کاملی به مفاهیم مختلف حوزه روانشناسی داشته باشد تا بتواند راه‌های برون‌ رفت از مشکلات را به مخاطب خود معرفی کند.

وی، آشنایی با علوم اجتماعی، مباحث اقتصادی و.. را از ویژگی های یک مشاور دانست و تاکید کرد: باید به روز باشیم و توان ارتباط با نسل جدید را پیدا کنیم تا بتوانیم مشاوره های عالمانه به مردم ارائه دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روحانیون با توجه به حضورشان در بین مردم و ارتباط نزدیک و صمیمی با آنان باید در راستای تقویت دانش و مهارت مشاوره ای خود تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha