جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم اشدری - رئیس مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشتند، گفت: امروز زنان در حقیقت تربیت کننده مردان با صلابت، مصمم، و با تقوا در جامعه اسلامی هستند.

خانم اشدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بانوان شهیده ایران اسلامی به  خصوص طلبه شهیده رقیه رضایی، اظهار داشت: زنان بسیاری در طول تاریخ اسلام، از جان، مال و حتی فرزندان خود در راه اسلام  گذشتند و با جان نثاری های خود اسلام را زنده نگه داشته اند.

رئیس مجمع بسیج جامعه زنان استان قزوین خاطرنشان کرد: وجود الگوهای ارزشمند از صدر اسلام تاکنون برای زنان مسلمان، الگوهایی را در جایگاه یک بانوی اسلامی، اجتماعی و سیاسی، در کنار نقش های ذاتی مانند مادر، همسر بودن را گوشزد می نماید.

وی با بیان این که حضور انقلابی بانوان در زمان های مختلف بسیار چشمگیر بوده و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، یادآور شد: حضور زنان در انقلاب اسلامی و با فداکاری هایی مانند اسارت و به شهادت رسیدن به اوج خود رسید و نام این شیر زنان مبارز در راه اسلام در تاریخ اسلام و حتی جهان به ثبت رسید.

خانم اشدری با بیان این که طلبه شهیده رضایی به عنوان بانویی برجسته، با تقوا و معلمی  نمونه بود و می تواندبه عنوان الگوی نسل های مختلف معرفی شود، گفت: توجه و معرفی شخصیت این شهید بزرگوار از سوی اهل هنر، اصحاب رسانه در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

 استاد حوزه علمیه خواهران قزوین، تصریح کرد: این بانوی طلبه شهیده به عنوان یک انسان بصیر و آگاه، به آرزوی خود، یعنی شهادت، آن هم در برائت از مشرکین و سفر حج و با ضربه های مهلک آل سعود، رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha