پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبليغات اسلامي استان خراسان شمالی با اشاره به ثبت‌نام تمام روحانیون استان در سامانه «سجام»، گفت: این سامانه، به‌منظور ساماندهي روحانيان و مبلغان طراحي شده است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت:  تمامی مبلغان که در استان فعالیت می‌کنند زیرپوشش سامانه سجام و تأیید شده‌اند و کد تبلیغ دریافت کرده‌اند.

وی هدف از راه‌اندازی سامانه سجام در کشور را ساماندهی و تسهیل در اعزام و استقرار مبلغین دانست و افزود: در این راستا تمام خدمات تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های اعزام، استمرار و استقرار از جمله صدور گواهی سابقه تبلیغ از طریق این سایت انجام میگیرد که مبلغان برای استفاده از مزایای باید در سامانه ثبت‌نام کرده و کد دائم تبلیغی دریافت کرده باشند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: مبلغان و روحانیان برادر و خواهر خراسان شمالی از طریق سایت به آدرس اینترنتی www.sajam.ir در این سامانه ثبت‌نام، تا در مناسبت‌های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

وی گفت: پس از ثبت‌نام روحانیان مبلغ و مبلغان خواهر در سامانه سجام، این سامانه به آن‌ها کد تبلیغی موقت می‌دهد و سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، کد تبلیغی دائمی اعطا خواهد شد.

مدیرکل تبليغات اسلامی استان خراسان شمالی افزود: پیش از راه‌اندازی سامانه سجام اعزام مبلغان و ثبت اطلاعات و عملکرد آن‌ها به‌صورت دستی انجام می‌شد، اما این سامانه سبب آسانی و سرعت عمل در اعزام، مدیریت جامع اعزام مبلغ، مکان‌یابی جغرافیایی، پایش نیازهای مناطق گوناگون شده است.

وی اظهار داشت: طراحی سامانه سجام به‌گونه‌ای است که در آن رعايت اولویت اعزام براي مبلغان بومي يا مقيم در هر استان و با مبلغینی است که آمادگی خود را برای خدمت در مناطق محروم اعلام و کد تبلیغی دائم دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی، رعایت اولویت اعزام برای مبلغان بومی یا مقیم در استان، سرعت در انجام فعالیت‌های اعزام در مناسبت‌های مختلف، صرفه‌جویی در وقت، انرژی، نیروی انسانی، کاهش مکاتبات اداری، روزآمدی اطلاعات و آمار فعالیت‌های حوزه اعزام و استقرار مبلغان را از اهداف و مزیت‌های استفاده از این سامانه برشمرد.

وی با بیان اینکه همچنین با استفاده از این سامانه امکان رصد مناطق نیازمند به مبلغ، پوشش کامل تبلیغی آن‌ها و جلوگیری از اتلاف ظرفیت‌ها با اعزام تکراری به یک منطقه فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: اعزام مبلغان به روستاهای لرستان برای ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی به مناسبت‌های مختلف در اولویت کاری تبلیغات اسلامی استان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha