جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاپ

حوزه/ سخنگوی واتیکان در یک کنفرانس خبری در پاسخ یک خبرنگار ایتالیایی گفت که واتیکان در حال بررسی بازدید احتمالی پاپ فرانسیس از مصر می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از یاهو، واتیکان سفر قریب الوقوع پاپ فرانسیس به مصر را تایید کرد. سخنگوی واتیکان روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ یک خبرنگار ایتالیایی گفت که واتیکان در حال بررسی بازدید احتمالی پاپ فرانسیس از مصر می‌باشد، اما تاریخ این سفر هنوز مشخص نشده است.

گرگ برک سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای گفت: سفر پاپ به مصر در دست بررسی قرار دارد اما تاریخ و برنامه‌ریزی مربوط به این سفر هنوز نهایی نشده‌اند.

این در حالی است که خبرنگار رسانه ملی ایتالیا مدعی شده بود پاپ فرانسیس قرار است در روزهای 20-21 ماه می از قاهره بازدید کند و ملاقات با شیخ الازهر و حضور در مسجد و دانشگاه الازهر یکی از برنامه‌های وی هستند. پاپ ماه می سال گذشته میزبان احمد الطیب شیخ الازهر در واتیکان بود، ملاقاتی تاریخی که در جهان اسلام و مسیحیت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

بازدید شیخ الازهر از واتیکان و ملاقات وی با پاپ رابطه مسلمانان اهل تسنن و مسیحیان را که پس از سخنان بندیکت شانزدهم درباره مسلمانان به کدورت کشیده شده بود، تا حدودی ترمیم کرد.

پاپ بندیکت شانزدهم در سخنرانی‌هایش مسلمانان را تروریست خطاب کرده بود و با خشونت مرتبط ساخته بود. پاپ فعلی همچنین قدم‌های مثبت زیادی در راستای گفتگو و آشتی میان ادیان، همچنین بهبود روابط با مسیحیان ارتدوکس و پروتستان برداشته است.

فرانسیس در مصاحبه با روزنامه تایم آلمان که روز پنج شنبه منتشر شد اعلام کرده بود که قرار است به زودی سفری به مصر داشته باشد. در صورتی که این سفر انجام شود پاپ فرانسیس پس از 17 سال، یعنی پس از سفر جان پائول دوم به مصر در فوریه 2000، دومین پاپ کلیسای کاتولیک خواهد بود که از قاهره بازدید خواهد کرد.

طبق برنامه ریزی‌های کنونی فرانسیس تنها 2 سفر بین المللی در جدول برنامه سفرهای خود دارد. یکی از این سفرها بازدید از آرامگاه فاطیما در پرتغال در ماه آوریل و دیگری سفر به کلمبیا در ماه سپتامبر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha