پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ الازهر و پاپ فرانسیس

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر مصر، برای اولین بار با رادیو واتیکان در مورد گفتگو و حقوق زنان در اسلام مصاحبه کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، برای اولین بار با رادیو واتیکان در مورد گفتگو و حقوق زنان در اسلام مصاحبه کرد.

الازهر در صفحه فیسبوک خود نوشت: شیخ الازهر برای اولین بار در گفتگو با رادیو واتیکان در خصوص تعدادی از مسائل معاصر از جمله روابط الازهر با واتیکان مطالبی را بیان کرده است.

الازهر افزود: احمد الطیب در این گفتگو به تاریخ روابط الازهر و واتیکان، اساس ارتباط این دو مرکز دینی، دوره های توقف روابط و دلایل بازگشت این رابطه به دست شیخ الازهر و پاپ فرانسیس و همچنین اقدام الازهر برای گفتگو با واتیکان پرداخت.

در بیانیه الازهر آمده است: احمد الطیب در این گفتگوی رادیویی به تأثیر تربیت خود در حرفه شخصی و شیوه مدیریت موسسه الازهر اشاره کرده و از راز تمسک به گفتگو با پیروان ادیان آسمانی پرده برداشت.

به گفته الازهر، شیخ الازهر در این گفتگو در خصوص حقوق زن در اسلام سخن گفته و فرق بین حقوقی که اسلام برای زن تضمین کرده و حقوقی که تمدن های معاصر آن را تدوین کرده و بعد از کنار زدن اخلاق دینی و احساسات فطرت انسانی، به زن اعطا کرده است را بیان کرد و گفت: اسلام این حقوق را در سایه محیطی که اساس آن دین است به زن اعطا کرده است.

 شایان ذکر است که شیخ الازهر در سفر چند روزه به ایتالیا، با شماری از رهبران دینی، شخصیت های سیاسی و رئیس جمهور ایتالیا دیدار داشته و در نشست بین المللی "دعا برای بشریت" با حضور پاپ فرانسیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حضور پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha