شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ فعالیت‌های کنفرانس دانشگاه الازهر با عنوان "نقش رهبران دینی در مسائل تغییرات آب و هوایی" با حضور احمد الطیب شیخ الازهر، برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فعالیت‌های کنفرانس دانشگاه الازهر با عنوان "نقش رهبران دینی در مسائل تغییرات آب و هوایی" با حضور احمد الطیب شیخ الازهر، دانشمندان، پژوهشگران در زمینه‌های محیط زیست، نمایندگان علمای دینی و فرهیختگان برگزار شد.

شیخ الازهر در این کنفرانس از برگزار کنندگان این کنفرانس خواست، بیانیه رهبران ادیان که شیخ الازهر با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک و شماری از علمای ادیان و مذاهب مختلف در اکتبر گذشته در واتیکان به امضا رساندند، را مورد توجه قرار دهند و توصیه‌های این نشست مهم را سر لوحه خود قرار دهند و بر تأثیر معنوی رهبران دینی در آگاهی بخشی در خصوص چالش‌های محیط زیست و آب و هوا تکیه کنند.

وی بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های رهبران و علمای دینی و رهبران سیاسی برای آگاهی بخشی در خصوص بحران‌های آب و هوا و محیط زیست تأکید کرد.

از سوی دیگر سفیر واتیکان در قاهره در این کنفرانس گفت: ما به عنوان یک خانواده اینجا جمع شدیم و بین ما مرز دینی یا فرهنگی که ما را از هم جدا کند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: همگی ما بخشی از طبیعت هستیم که همیشه با آن تعامل داریم، لذا ما باید به دنبال راه حل فراگیر و مشترک باشیم تا با آن با نظام طبیعی و اجتماعی برای حمایت از فرد و جامعه تعامل داشته باشیم.

سفیر واتیکان با بیان اینکه تخریب محیط زیست به نابودی روابط اجتماعی منجر می‌شود، بر ضرورت دوری از اختلافات اجتماعی و نابودی جهل و درگیری‌هایی که به آلودگی محیط زیست و خسارت وارد شدن به منابع طبیعی می‌شود، تأکید کرد.

همچنین اسقف انبا ارمیا رئیس مرکز فرهنگی قبطی ارتودکسی با اشاره به اینکه رهبران دینی در سطح معنوی و حتی در شیوه‌های زندگی تأثیر معنوی بزرگی بر میلیون‌ها بشر دارند، بر ضروت همبستگی رهبران دینی در ساخت جامعه‌ای عادل که با فعالیت‌هایی که تأثیر منفی بر زندگی دارد، مخالفت می‌کند، تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha