شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه / آیت الله ناصری بر ضرورت تربیت مبلغان زباندان تاکید کرد و گفت: تبلیغ دین به زبان‌های خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، شب گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه ما نباید در وجود خود و در برابر دشمنانمان احساس ضعف کنیم، اظهار داشت: برنامه‌های ما باید به این صورت باشد که احساس قوت و قدرت در مسیرمان را تداعی کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد،با بیان این که یکی از مسائلی که به هیچ عنوان  نباید در آن احساس ضعف کنیم، مسئله فرهنگی است، گفت: فرهنگ ما قوی و متکی به اسلام  است و  در اعتقادات و عقایدمان با خداوند متعال ارتباط داریم.

امام جمعه یزد ابراز کرد: بالاترین ارزش‌ها و آن چیزی که انسان را به بهترین درجه‌های کمال و انسانیت می‌رساند، فرهنگ اسلام است و تمام نیازهای بشری برای دستیابی به این کمال در اسلام نهفته است.

آیت الله ناصری ادامه داد: متاسفانه بعضی از غرب زده‌ها،  در مسائل دینی و اقتصادی و قدرت و توان کشور و خودشان حالت‌های انفعالی پیدا می‌کنند و این مسئله یک فاجعه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع هشدارهای زیادی داده‌اند، گفت: ما فرهنگ بسیار قوی در تمام زمینه‌ها داریم و مرتبط با خداوند هستیم به همین دلیل اصلا نباید احساس ضعف و سستی در وجودمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: چرا ما باید در برابر فرهنگ‌های غربی با وجودی که از چنین فرهنگ غنی و متعالی برخوردار هستیم، ترس داشته باشیم و دست از ارزش‌هایمان بکشیم، بعضی افراد هستند زمانی که در برابر خارجی‌ها قرار می‌گیرند از نماز خواندن خجالت می‌کشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اگر ما نسبت به دین، فرهنگ و اعتقادمان احساس قدرت داشته باشیم زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم می‌شود.

وی به اهمیت توجه راهنمایان گردشگری به مسائل دینی اشاره کرد و گفت: بعضی راهنماهای گردشگری اطلاعات کافی ندارند و متاسفانه اطلاعات نادرست به گردشگران خارجی بیان می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: خداوند متعال به ما قدرت، توان و آزادی داده و به هیچ عنوان از ما ضعف و ذلت را نمی‌پذیرد، به همین دلیل باید در برابر دشمنان در هر زمینه‌ای احساس قدرت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در یزد گفت: تبلیغ دین به زبان‌های خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به اجرای آن اقدام کرد تا گردشگران هم این ارزش‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha