جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت گسترش و تقویت حوزه های علمیه استان ها و لزوم هجرت روحانیون، گفت: خالی شدن استان ها از علمای شاخص و بزرگان خسارت آور است.

آیت الله محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه استان ها، اظهارداشت: امروز شاهد هستیم که علما و بزرگان دینی در استانها که دارای  تجربه و و جایگاهی بوده و به عنوان الگو مطرح بودند، به مروز زمان یا از دنیا می روند یا از کار افتاده می شوند.

وی ادامه داد: البته این مهم در  اکثر استان ها قابل مشاهده بوده  و چهره های بزرگ علمی و اجتهاد  در حال کم شدن هستند که می تواند در  جامعه فاجعه آفرین باشد .

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: با کمرنگ شدن حضور این بزرگان و چهره های شاخص و الگوها، مقامات علمی و تقوایی جامعه هم کم شده و در مقابل توجه مردم به مسایل دنیا بر اثر نبودن الگوهای معرفتی بیشتر می شود.

آیت الله ناصری تصریح کرد: از طرفی شاهد هجوم  همه جانبه دشمن در عرصه های جنگ نرم و مخصوصا فضای مجازی هستیم که در نتیجه آن جوانان و نوجوانان و سایر اقشار که باید از علما راهنمایی گرفته و از اعمال آنها درس زندگی بیاموزند، در خطر می افتند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه برای این امر باید فکر اساسی کرد، خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل باید اقداماتی انجام داد، به طوری که در گام اول باید در حوزه علمیه قم، افرادی برای فعالیت در استان ها تربیت شوند، از طرفی باید حوزه های استان ها هم تقویت شده و از تمام ظرفیت و استعداهای موجود هم استفاده گردد.

وی در همین زمینه بر گسترش و توسعه حوزه های علمیه استان ها تاکید و خاطرنشان کرد: امروز در استان یزد، ظرفیت خوابگاهی برای 90 هزار دانشجو داریم، اما ظرفیت خوابگاهی برای 400 طلبه را نداریم، لذا باید بسترهای پذیرش طلاب افزوده شود تا شاهد تربیت افراد و علمای بزرگ باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد افزود: امروز بسیاری از استعداد های خوب دانش آموزی به علت کمبود بسترهای آموزشی حوزه، جذب دانشگاه ها شده و بعد از فارغ التحصیلی هم به خارج کشور می شوند.

آیت الله ناصری در پایان تاکید کرد: قطعا با جذب استعداد های برتر به حوزه، شاهد تربیت نسلی مومن، انقلابی و متعهد در  آینده خواهیم بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha