چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مداحی

به منظور آموزش و تربیت مداحان حوزوی و انقلابی، مرکز تخصصی آموزشی محبوبة المصطفی ویژه بانوان حوزوی استان یزد به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زینب(س)یزد افتتاح شد.

 خانم رخشنده آبیار، مدیر مرکز آموزش مداحی محبوبة المصطفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد اظهار کرد: به دلیل درخواست بانوان حوزوی و به منظور ایجاد فضایی معنوی، به همت مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) اولین مرکز تخصصی آموزشی مداحی بانوان حوزوی استان یزد راه اندازی شد.

وی افزود: این مرکز در مدرسه علمیه شماره یک حضرت زینب(س) واقع در بلوار آزادگان آزادشهر و در جوار شهید گمنام این مدرسه افتتاح شد و در مرحله اول ۶۰ نفر از بانوان حوزوی در حال تحصیل و فارغ التحصیل ثبت نام کرده اند که مجددا برای تکمیل ظرفیت ثبت نام می کنیم.

وی تصریح کرد: مراکز دیگر آموزش مداحی استان به دلیل تداخل زمان برگزاری کلاس ها با درس و بحث طلاب، امکان بهره مندی بیشتر طلاب فراهم نبود، ولی این مرکز با برنامه ریزی انجام شده تعداد بیشتری از طلاب را تحت پوشش قرار می دهد و امیدواریم بانوان حوزوی در کنار مداحی از آموزش های دیگر از جمله حضور علمای استان برای ارتقای روحیه انقلابی و نسل جدید مداحان انقلابی بهره مند شوند.

مدیر مرکز تخصصی محبوبة المصطفی در خصوص تعداد ساعات آموزش در این مرکز گفت: مجوز های لازم از سازمان تبلیغات اسلامی برای راه اندازی این مرکز کسب شده و چهار ترم و هر ترم ۱۴ جلسه برای آموزش مداحان در نظر گرفته شده است.

خانم آبیار اظهار امیدواری کرد: بانوان حوزوی مداح بتوانند هم به عنوان مبلغ و هم مداح در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند و مجالس گوناگون در مناسبت های مختلف استان یزد را که از سوی بانوان یزدی به صورت گسترده در تمام محلات برگزار می شود پوشش دهند و رفته رفته استقبال مردم از مداحان بدون مجوز و غیر متعهد که بدون علم و مطالعه در این عرصه فعالیت می کنند جای خود را به مداحان انقلابی و حوزوی بدهد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

                

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha