جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت یزد

حوزه /امام جمعه موقت یزد، مدارس آموزش و پرورش را از مراکز مهم آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: از این طریق می توان با اثر گذاری روی دانش آموزان، خانواده های آنها را نیز تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی، در جلسه کارگروه فرهنگی استان یزد، در مدیریت حوزه علمیه استان، با اشاره به این که یکی از ناهنجاری های جامعه امرو، ناهنجاری خانواده می باشد که بخشی از آن اتفاق افتاده و بخش دیگر آن در حال اتفاق است؛ پس بایستی هرچه سریع تر برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع، آستین همت را بالا زد و در جهت مقابله با این آسیب، عزم جدی داشته باشیم، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در همه مراحل شش گانه اعم از ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم، تکلیف و تعالی خانواده تولید محتوا کنند.

امام جمعه موقت یزد، مدارس آموزش و پرورش را از مراکز مهم آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: از این طریق می توان با اثر گذاری روی دانش آموزان، خانواده های آنها را نیز تحت تاثیر قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی به موقعیت خوب استان یزد به علت مساجد زیاد و برگزاری مراسمات عزاداری در طول سال اشاره کرد و افزود: مردم استان به واسطه محبت و ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در مراسمات و مساجد حضور پیدا می کنند و روحانیون می توانند با استفاده از این فرصت عالی، مباحث بسیار زیبایی را مطرح و بحث ناهنجاری های خانواده و ... را عنوان کنند و با برانگیخته کردن احساسات مردم و ارائه راهکار برای تبدیل ناهنجاری به هنجار تلاش کنند، زیرا حوزویان همیشه محرم اسرار مردم بوده و هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در برخی از ایام به خوبی می توان راهکارهای مقابله با ناهنجاری ها را برای مردم مطرح کرد و گفت: به طور مثال در ایام فاطمیه با برگزاری مجالس عزاداری در استان و در کشور می توان محور مباحث را خانواده قرار داد و سیره فاطمه(س) را تبیین کرد.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha