پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کوثری

امام جمعه شیروان: سیره و روش زندگی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است و همه باید سیره آن حضرت را در تمام عرصه‌های زندگی خود الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: برکت دنیا و آخرت از وجود حضرت فاطمه زهرا (س) است و این مسئله باید به جامعه شناسانده شود

وی با تاکید بر اینکه روحیه و فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: حضرت زهرا (س) به دلیل دارا بودن از بالاترین درجه تقوا، عابدترین و عالم‌ترین زنان عالم هستند كه زندگی و فعالیت‌های ایشان، الگویی كامل برای زنان عالم است که باید بر وجوه مختلف ایشان تأمل داشت و با مطالعه و تعمق در احادیث و خطبه‌های ایشان، الگوی راه زندگی خود را ترسیم كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کوثری با اشاره به اینکه زنان و بانوان باید سیره عبادی، سیاسی، عملی و اخلاقی آن حضرت را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند، گفت: ابعاد زندگانی آن بانوی بزرگ اسلام  به ویژه شیوه همسر داری و نیز تربیت فرزندان حضرت فاطمه (س) می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها باشد.

وی تصریح کرد: زنان جامعه که همواره دنبال رشد و تعالی و پیشرفت هستند، در این مسیر پرپیچ و خم بدون الگو و رهبر هرگز راه به جایی نمی‌برند، بنابراین برای طی كردن پله‌های ترقی در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند پشتوانه‌ای قوی و الگویی تمام‌عیار هستند و این الگو نه تنها برای جامعه و زنان ایرانی و نه تنها برای یك مقطع و دوران خاصی از زمان كه برای تمام زنان عالم و در تمام اعصار قابل‌دسترسی و استفاده است و این الگو كسی جز حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شایسته‌ترین الگوی بانوان است، گفت: سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر دختران و زنان جامعه از الگوهای راستین پیروی نمایند، جامعه‌ای زیبا و فاضله خواهیم ساخت، افزود: متأسفانه جامعه ما در دهه اخیر كمی از سیره رفتاری فاطمه زهرا (س) فاصله گرفته كه همین امر موجب افزایش طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و رواج بدحجابی و... شده است، بنابراین باید مجامع دینی، علمی، فرهنگی و رسانه‌ها ضروری است به ریشه‌یابی الگو گیری از حضرت زهرا پرداخته و راهكارهای مناسبی برای رواج الگو گیری از آن بانوی مطهره ارائه دهند.

امام جمعه شیروان همچنین با تاکید بر حفظ شأن اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) در ایام دهه فاطمیه خاطرنشان کرد: در این ایام اقشار مختلف جامعه باید به صورتی رفتار کنند که شأن و منزلت رفیع حضرت فاطمه (س) حفظ‌شده و فضای جامعه فضای فاطمی شود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha