جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه / مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از تشکیل گروه‌های جهادی تبلیغی در تمامی مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: گروه‌های جهادی تبلیغی در تمامی مدارس علمیه استان تشکیل شده است که این گروه‌ها فعالیت‌های تبلیغی و جهادی خود را در مناطق مختلف انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اعزام اردوهای جهادی طلاب و روحانیان در فصول مختلف سال انجام می‌شود، افزود: گروه جهادی تبلیغی طلاب استان در فصل زمستان در مناطق محروم استان حضور یافته و به فعالیت‌های جهادی و تبلیغی می‌پردازند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان افزون بر اجرای فعالیت‌های تبلیغی، در روستاها و مناطق محروم اقدامات عمرانی و خدماتی هم انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از راه‌اندازی معاونت تبلیغ فضای مجازی در اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی مدیریت حوزه علمیه استان زیر نظر شورای عالی فضای مجازی خراسان هم خبر داد و گفت: این معاونت با کمک طلاب مدارس علمیه استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاری مکی افزود: یکی از ابزارهایی که امروز مخاطبان بی‌شماری را سمت خود جذب کرده، فضای مجازی است که طلاب و روحانیون نباید از این فضا غافل شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: امام صادق(ص) می‌فرمایند: انسانی که به زمان خودآگاهی داشته باشد اسیر شبهات نمی‌شود و شبهات به سراغ او نمی‌آیند؛ این عصر، عصر اینترنت و دنیای ارتباطات است و بخواهیم یا نخواهیم فضای مجازی دنیا را فراگرفته است و این بهترین فرصت برای تبلیغ دین به شمار می رود.

این محقق حوزوی گفت: در حال حاضر کشور ما در جنگ نرم است و دشمن با همه قدرتش به مصاف ارزش‌های دینی، مذهبی و انقلابی ما آمده است که ابزار دشمن در جنگ نرم هم همین فناوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به ضرورت تبلیغ دین در فضای مجازی اظهار داشت: مخاطب امروز ما مخاطب همیشه نیست و دیدگاه و نگرش او تغییر کرده چون دنیا در حال تغییر است و نباید این مهم را نادیده گرفت، بنابراین باید به فراخور زمان و متناسب با نیازهای روز نوجوانان و جوانان از تکنولوژی‌های روز و ابزارهای رسانه‌ای برای تبلیغ اینترنتی دین و هدایت و اصلاح و ارشاد جامعه بهره گرفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی بهره‌گیری از امکانات مختلف برای تبلیغ دین را یک ضرورت خواند و افزود: همیشه شرایط تبلیغ برای طلاب و روحانیون مهیا نیست، از این‌رو با تبلیغ در فضای مجازی که یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ دین در دنیای امروز است، می‌توانند بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشند و جامعه را به سوی تعالی سوق دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha