پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نیازهای جامعه در هر زمینه‌ای باید اولویت‌بندی شوند و با آینده‌نگری نسبت به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار داشت: زیرساخت هر کشور و جامعه‌ای برنامه‌ریزی است و اگر برنامه‌ریزی‌ها واقع‌بینانه و بر اساس اولویت باشد توسعه و پیشرفت در هر زمینه‌ای شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: مسئولان باید قبل از کلنگ زنی طرح‌ها نسبت به پشتیبانی و نیروی انسانی آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه کشور ما دچار روزمرگی مدیریت شده است، افزود: در برخی مواقع شاهد هستیم که مدیریت کشور، حرکتی دورانی دارد، نه طولی؛ که این امر باعث تزلزل در مدیریت می‌شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه از  استفاده نکردن از توانایی‌های ملی و بومی  از نقایص کار است، گفت: باید سرمایه‌گذاران خراسان شمالی بیشتر وارد حوزه‌های خصوصی شوند.

وی بیان داشت: اگر توانایی‌های مردم استان به ویژه دانشجویان و افراد تأثیرگذار مدنظر مسئولان استان باشد، می‌توانیم به افق دید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند: « باید استان خراسان شمالی در ردیف 10 استان برتر کشور قرار بگیرد» دست یابیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: با موقعیت جغرافیایی و جوانان غیور مردم بانشاطی که در استان خراسان شمالی وجود دارد، اگر مدیریت صحیحی صورت بگیرد می‌توانیم شاهد تحول و توسعه در استان باشیم.

وی به سخن امام علی (ع) که می‌فرمایند:«المنیه و لا الدنیه و التقلل و لا التوسل»؛ مرگ آری اما پستی و خواری هرگز، به اندک ساختن آری اما دست سوی این و آن دراز کردن هرگز، اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه دینی بتوانیم با کمبودها و کاستی‌ها بسازیم می‌توانیم در زمینه‌های اقتصادی پیشرفت‌های زیادی کنیم و می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم و دستمان را جلوی بیگانگان دراز نکنیم.

امام جمعه بجنورد از رئیس سازمان برنامه بودجه استان خواست تا نظارت دقیقی بر توزیع اعتبارات و بودجه‌ها اعمال شود و چشم‌اندازی 10 ساله و یا 20 ساله برای توسعه استان در همه زمینه‌ها تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدلی بسیار خوبی  بین مسئولان استان وجود دارد و این امر به موفقیت‌های خراسان شمالی در حوزه‌های مختلف کمک بزرگی کرده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha