سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سعادتی پذیرش

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: ۷۰ روحانی مبلغ در زمینه شناسایی دانش‌آموزان توانمند برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: این 70 مبلغ روحانی از سوی حوزه علمیه استان برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان در مدارس و خوابگاه‌های شبانه‌روزی استان حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در زمینه پذیرش همچنین از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات هم استفاده می‌شود، افزود: ورود جدی ائمه جمعه به موضوع پذیرش طلاب و فراهم شدن امکان سخنرانی مدیران مدارس علمیه شهرهای مختلف استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ازجمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به تعامل صورت گرفته با دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی مبنی بر ترغیب جوانان برای ادامه تحصیل در  حوزه‌های علمیه گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده تلاش شده تا با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای پذیرش بهتر علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه اقدام شود.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت روحانیان مبلغ و طرح هجرت نیز در این زمینه، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، معرفی طلاب ممتاز در بین دانش‌آموزان و اجرای طرح «یک روز در حوزه علمیه» از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ترغیب بهتر علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه استان به شمار می رود.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه حوزه علمیه آمادگی دارد 680 طلبه در مدارس علمیه استان برای سال تحصیل جدید پذیرش کند، گفت: خوشبختانه تحصیل در سطوح عالی حوزه نیز در حوزه علمیه خراسان شمالی فراهم شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha