جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه هم اندیشی بررسی سیاست های کلی خانواده در یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد، یکی از مسائل بسیار مهم در بحث تحکیم خانواده را مسجد محوری دانست و گفت: خانواده ها باید از همان کودکی، فرزندان را با مسجد آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس صبح امروز در جلسه هم اندیشی بررسی سیاست های کلی خانواده، در مدیریت حوزه علمیه استان یزد با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به یکی از راهکارها برای ترویج ازدواج آسان در بین قشر طلبه و همچنین اقشار مختلف مردم اشاره کرد و اذعان داشت: برای عملیاتی کردن این کار می توانیم با در اختیار گرفتن تالاری در استان یزد با قیمت مناسب و آماده سازی آن برای برگزاری ازدواج طلاب در آن، نمونه ای برای ازدواج آسان و اسلامی در استان یزد و جامعه باشیم.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به یکی دیگر از این سیاست ها که بیان لزوم احترام به بزرگ ترها برای جوانان است گفت: برای این کار می توان با احصا آیات و روایات در مورد احترام به بزرگ ترها و با در اختیار قرار دادن آن به روحانیون ، طلاب و مبلغین در مدارس و طرح هجرت برای مردم بیان شود تا همه نسبت به این مسائل آگاهی لازم را پیدا کنند.

وی یکی از مسائل بسیار مهم در بحث تحکیم خانواده را مسجد محوری دانست و اضافه کرد: به طور مثال زمانی که کودکی متولد می شود آن را به مسجد برده و در آنجا برای نوزاد اذان گفته شود و زندگی آن با معنویت آغاز گردد و یا برگزاری جشن های تکلیف و برگزاری برخی از کلاس های دانش آموزان در مساجد می تواند از مواردی باشد که باعث ایجاد انگیزه برای ورود مردم به مسجد شود .

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید بر اینکه ا اگر بتوانیم مردم و جوانان را به سمت و سوی مسجد سوق دهیم اثر گذار است افزود: معنویتی که در مساجد وجود دارد با ورود شخص به آنجا بر روی آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه یزد، معرفی علما و بزرگان دین را به مردم را یکی از راههای ترسیم الگوی اسلامی خانواده و تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: این معرفی به دو صورت ، یکی بوسیله سایت ها، عکس ها ، فضای مجازی و ... و دیگری با تصویر کشیدن علما به وسیله هنر است.

وی در پایان با بیان اینکه اگر بتوان از طریق هنر در زمینه های مختلف فیلم ، انیمیشن و ... زندگی علما را به تصویر کشید به مراتب تاثیرش از دیگر موارد بیشتر است گفت: با استفاده از جلوه‌های هنری و جذابیت‌های سمعی و بصری و دوری از مسائل جناحی و ...، می‌توان الگوی مناسب اسلامی را برای تقویت و تحکیم خانواده به مخاطبان انتقال داد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha