جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی ۲۲ بهمن

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: حوزه انقلابی باید در عرصه ها و موقعیت های گوناگونی که انقلاب اسلامی به حضور حوزویان نیازمند است همواره حساس، آگاه، بیدار و بصیر باشد و در لحظه اقدام کند.

مریم حسن پور معاون فرهنگی «حوزه» علمیه خواهران استان یزد در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، این روز حماسی را به ملت ایران به ویژه حوزویان تبریک گفت و اظهار کرد: همان گونه که هنوز پس از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی، امروز وارد سی و هشتمین بهار انقلاب شده ایم و همچنان حضور مردم به ویژه نسل جوان را هر سال پررنگ تر از سال های قبل می بینیم؛ حوزویان نیز با روحیه انقلابی در این راهپیمایی حضور پررنگی دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که «حوزه انقلابی» بر اساس توصیه های اخیر رهبر انقلاب دارای چه شاخصه هایی است؟ بیان کرد: حوزه انقلابی یکی از ضروریات امروز انقلاب اسلامی است و چنین حوزه ای باید نگاهش به توصیه ها و تأکیدات ولی امرش که همانا امام خامنه ای است؛ باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: حوزویان انقلابی تمام سعی خود را در اجرای احکام اسلامی متجلی می کنند و طلاب انقلابی علاوه بر تهذیب نفس باید سعی کنند آن را به اعضای خانواده خود هم تعمیم دهند.

حسن پور یکی دیگر از شاخصه های حوزه انقلابی را دارا بودن روحیه علم آموزی، پویایی و نشاط معنوی عنوان کرد و افزود: حوزه انقلابی باید در عرصه ها و موقعیت های گوناگونی که انقلاب اسلامی به حضور حوزویان نیازمند است همواره حساس، آگاه، بیدار و بصیر باشد و در لحظه اقدام کند.

وی در خصوص فعالیت های بانوان حوزوی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته غرفه فعالیت های فرهنگی را با همکاری اساتید حوزه و فعالان فرهنگی مدارس علمیه خواهران شهر یزد برپا کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی بانوان یزدی مواجه شدیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران برخی از فعالیت های این غرفه را شامل پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره دینی و تصحیح قرائت نماز برشمرد و اذعان کرد: در برخی شهرستان ها نیز بانوان حوزوی با همانگی ستادهای دهه فجر اقدام به برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی کرده اند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha