سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار شهردار قم

حوزه/دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به خدمات مديريت شهري قم در يكسال اخير، گفت: پيشرفت و موفقيتي كه در مدت اخير در مديريت شهري ايجاد شده به دليل خلوص نيست و هدف تحقق خدمت به مردم در اين مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آيت‌الله مقتدايي ظهر امروز در ديدارشهردار و مديران شهري قم، با اشاره به خدمات مديريت شهري قم در يكسال اخير، گفت: پيشرفت و موفقيتي كه در مدت اخير در مديريت شهري ايجاد شده به دليل خلوص نيست و هدف تحقق خدمت به مردم در اين مجموعه است.

نايب‌رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به تجربيات بالا و موفق مديران شهر قم در جايگاه‌هاي گذشته، بيان كرد: توفيق الهي در خدمت به شهر قم كه شهر كريمه اهل بيت(ع) در جوار حوزه علميه است، بايد شكرگذاري شود.

آيت‌الله مقتدايي خدمت به مردم و تأمين رفاه و آسايش مردم را بهترين توفيق الهي عنوان كرد و گفت: روايات زيادي در خصوص ارزش و جايگاه خدمت به مردم مطرح شده است.

وي خدمت به مردم در شهر مقدس قم را بسيار با ارزش دانست و گفت: ائمه معصومين(ع) عنايت ويژه‌اي به حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم داشتند و امام صادق(ع) تاكيد كرده‌اند كه كسي را كه حضرت معصومه(س) را در قم زيارت كند بهشت بر او واجب است.

نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: زماني كه خلوص در كار و ارزش اين جايگاه با هم جمع شود اين نشان از عنايت ويژه خداوند است.

آيت‌الله مقتدايي با بيان اينكه در سال گذشته شاهد وضعيت بسيار خوبي در شهر از نظر تنظيف، پاكيزگي و فضاي سبز بوديم، خاطرنشان كرد: در هر مسير كه در شهر قم رفت و آمد مي‌كنيم آثار آباداني، نظافت، پاكيزگي و سبزي قابل مشاهده است و اين خدمات موجب سعادت دنيا و آخرت است.

وي در پایان گفت: اگر نيت شما خالص باشد خدمت به مردم و تأمين رفاه و آسايش آن‌ها بهترين كارها است.

دكتر سقائيان‌نژاد شهردار قم در ابتدای این دیدار ضمن تشريح روند تسويه بدهي‌هاي شهرداري، گزارشي از برنامه‌هاي آينده مديريت شهري در قم ارائه كرد.

سقائيان‌نژاد به تدوين برنامه قم ۱۴۰۰ با بهره‌گيري از نظر علما و نخبگان شهر اشاره كرد و گفت: اين برنامه مسيري را براي شهرداري براي حركت منسجم و دقيق فراهم مي‌كند.

وي بيان كرد: مسير اطلس نيازمندي‌ محلات شهر تدوين شده و براي سياست‌گذاري از آن استفاده خواهيم كرد.

شهردار قم با بيان اينكه سال گذشته بيش از ۳۳۰ هكتار فضاي سبز به قم اضافه شد، بيان كرد: نيت ما بر اين است كه در هر سال سه مترمربع به سرانه‌هاي فضاي سبز قم اضافه شود.

سقائيان نژاد تصريح كرد: به همين منظور ۴۵۰ هزار درخت سال گذشته غرس شد كه اين اقدامات به تلطيف هواي قم كمك مي‌كند.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم نيز با بيان اينكه براي تكميل رينگ اول و دوم شهر قم برنامه‌ريزي شده است، افزود: اولويت بندي پروژه‌هاي عمراني را انجام داديم تا بتوانيم طي پنج سال اقدامات ويژه‌اي صورت بدهيم.

قاري قرآن اجراي پروژه تقاطع ميدان وليعصر(عج) را مورد توجه قرار داد و گفت: در اين محل تقاطعي براي تكميل رينگ سوم پيش‌بيني شده كه امسال اجرايي خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني شهرداري قم هم در اين ديدار بودجه عمراني شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال همتي جدي شد و بودجه عمراني رشد زيادي پيدا كرد كه بالغ بر هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان است.

محسن رنجبر برقراري سيستم‌هاي جبران خدمت، كنترل پروژه و... را در شهرداري مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: با وحدت سعي داريم بتوانيم خدمات خوبي را در شهر قم شكل دهيم.

سرپرست امور معماري و شهرسازي شهرداري قم نيز تصريح كرد: شهرداري آماده شده است كه حركتي جدي و قوي را در راستاي بهبود وضعيت شهر و رشد و پيشرفت امكانات آغاز كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha