سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 آیت الله مرتضی مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود»، گفت: ایشان فتوا به حرمت ندادند، اما فرمودند، باید به عنوان یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود، زیرا این مسئله و قاچاق کالا، اقتصاد کشور را فلج کرده اند.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به نامگذاری سال 1396 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: انتخاب مجدد شعارسال به عنوان اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که هدف، مقصود و منظور رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی در سال گذشته عملیاتی نشده است و امسال علاوه بر این مسئله، بر لزوم توجه به پیگیری "تولید" و "اشتغال" تاکید کردند.

وی با بیان اینکه رکود و بیکاری دو مشکل اصلی کشور است، تصریح کرد: مسئولان محترم و عزیزی که تابع رهبری هستند و ایشان را به عنوان رهبر آگاه، حکیم و روشن می شناسند باید اهتمام بالایی نسبت به تحقق هدف و مقصود رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی نشان دهند.

قائم مقام جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب درد و درمان را مطرح کردند، گفت: مسئله تولید یک مشکل اساسی و درد جامعه است و بر این اساس مقام معظم رهبری تاکید کردند اگر تولید ما سامان پیدا کند، اشتغال جوانان و رفاه حال مردم از نظر اقتصادی تامین خواهد شد.

آیت الله مقتدایی افزود: امروز بسیاری از شرکت ها و واحدهای تجاری و صنعتی با نیمی از ظرفیت یا برخی، کمتر از نیمی از ظرفیت کار می کنند و حتی بعضی تعطیل شدند و این موضوع یک درد برای جامعه است و رهبر معظم انقلاب درمان این مسئله را جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا عنوان کردند.

وی تصریح کرد: اگر جلوی این واردات بی رویه و قاچاق گرفته شود، قطعا تولید ملی بالا می رود و رونق پیدا می کند و در این صورت برای جوانان اشتغال ایجاد می شود و بیکاری در کشور از بین می رود.

دبیردوم شورای عالی حوزه بر لزوم تقویت تولید ملی تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید خاصی نسبت به موضوع تولید داشتند و مسئولان عزیز تلاش کنند تولید داخلی رونق بگیرد و برای درمان هم جلوی قاچاق و واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود یا مشابه داخلی دارد، ممنوع شود.

آیت الله مقتدایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست سال جاری در مشهد مقدس مبنی بر اینکه «واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود به عنوان حرام شرعی و قانونی شناخته شود»، اظهار داشت: ایشان فتوا به حرمت ندادند اما فرمودند باید به عنوان یک حرام شرعی و قانونی شناخته شود زیرا این مسئله و قاچاق کالا، اقتصاد را فلج کرده اند.

وی تصریح کرد: آیت الله محمدتقی آقانجفی اصفهانی و علمای طراز اول اصفهان بیش از صدسال پیش در بیانیه ای استفاده خود از کالای خارجی را ممنوع و حرام شمردند و مثلا در یکی از موارد آن تصریح کردند «اگر کفن اموات از پارچه خارجی باشد، متعهد شده‌ايم بر آن ميت، نماز نخوانيم».   

دبیر دوم شورای عالی حوزه با بیان اینکه عمل به بیانات رهبر معظم انقلاب بسیاری از مشکلات را رفع می کند، گفت: همچنین اگر از واردات بی رویه و قاچاق جلوگیری شود، تولید رونق می گیرد و افراد اشتغال پیدا می کنند.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان محترم اهتمام جدی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی داشته باشند و تا پایان سال، مشکلات تولید و اشتغال جوانان برطرف شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha