جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی حزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ حجت الاسلام جزایری گفت: این تلاقی و هم‌زمان بودن برگزاری امتحانات با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری امری ناپسند بوده و به طلاب چه از نظر علمی و چه از نظر عدم عمل به تکلیف شرعی لطمه می‌زند.

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تلاقی زمان برگزاری امتحانات پایانی طلاب با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه» لازم است که طلاب و روحانیون در همه زمینه‌ها به‌ویژه مسائل حساس سیاسی اثرگذار و نقش‌آفرین باشند.

وی ضمن اعلام نارضایتی از زمان برگزاری امتحانات پایانی طلاب، گفت: این تلاقی و همزمان بودن برگزاری امتحانات با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری امری نادرست بوده و به طلاب چه از نظر علمی و چه از نظر عدم عمل به تکلیف شرعی لطمه می‌زند؛ چراکه یک طلبه یا باید درس خود را انتخاب کند و از مسائل سیاسی که برای همه ملت ایران حساس و مهم است غافل شود و یا اینکه درس و بحث خود را رها و به تبلیغ و بصیرت افزایی در جامعه بپردازد.

حجت الاسلام جزایری، تصریح کرد: اگر بزرگان حوزه‌ خواستار حوزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی با معیارها و شاخصه‌های مشخص هستند، باید فکری به حال این مسأله کرده و زمان برگزاری امتحانات را تغییر دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، گفت: هم‌زمان بودن برگزاری امتحانات پایانی طلاب با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، این گونه القاء می کند که «طلبه نباید وارد مسائل سیاسی شود و صرفاً موظف به مطالعه درس خویش برای بهتر شدن نتایج امتحانات پایان سالش می‌باشد» و این مسأله خلاف اصول و زی طلبگی است.

وی در پایان انتخابات ریاست جمهوری را یکی از حساس‌ترین رویدادهای ۴ ساله کشور عنوان کرد و افزود: اگر ما خواهان دولتی خدمتگزار با مدیرانی انقلابی هستیم، باید نسبت به انجام وظیفه طلاب در زمینه بیان شاخصه‌های اصلح برای مردم و آگاهی بخشی در جامعه از سوی آنها دقت نظر داشته باشیم و مبلغان را تشویق به فعالیت در این عرصه کنیم؛ از این رو هم‌زمانی امتحانات پایانی طلاب با انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مسأله ای ناخوشایند بوده و از معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور خواستار رفع این مشکل هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha