پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن میلاد امام جواد ع

حوزه/ همزمان با سالروز ولادت امام جواد(ع) بیش از ۶ هزار نفر از نقاط مختلف شهر مشهد در میدان شهدای این شهر در مراسم ویژه جشن میلاد امام جواد(ع) و گلباران حرم مطهر رضوی شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مهدی رجب پور، مدیر کانون و هئیت جواد الائمه(ع) مشهد، امروز در نشست خبری پیراموان برنامه های جشن میلاد امام نهم، گفت: برنامه های جشن میلاد امام جواد(ع) پس از نماز مغرب و عشا در شب ولادت آن حضرت در میدان شهدای مشهد آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار نفر در سال گذشته با وجود بارندگی در این جشن مردمی شرکت کردند، افزود: پیش بینی می شود با توجه به اطلاع رسانی گسترده و مردمی و وضعیت مطلوب آب و هوا، جمعیتی بیش از 6 هزار نفر شرکت کنند و پس از آن برای گلباران حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شوند.

رجب پور با اشاره به حضور 44 زوج کرمانی و هزمزگانی که برای اولین مرتبه به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوند، اظهار کرد: دعوت و مهیا شدن حضور زائرانی که تا به حال نتواستند به زیارت حضرت رضا(ع)  مشرف شوند یکی از فعالیت هایی است که کانون و هئیت جواد الائمه(ع) مشهد در بخش مردمی انجام می دهد.

وی همچنین حضور خانواده های شهدای مدافع حرم و دعوت از خانواده های مسلمان هندی در مراسم جشن میلاد امام جواد(ع) از دیگر برنامه های هیئت و کانون جواد الائمه(ع) بیان کرد.

مدیر کانون و هئیت جواد الائمه(ع) مشهد یادآور شد: اعضای کانون جواد الائمه(ع) مشهد در ظهر روز ولادت آن حضرت با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دیدار خواهند داشت.


وی در پایان از تعامل و هماهنگی برای برگزاری جشن ولادت امام جواد(ع) در سال آینده به طور همزمان در مشهد و کاظمین خبر داد.

گفتنی است، همزمان با سالروز ولادت امام جواد(ع) برنامه ها و مراسم های مختلفی در سطح شهر مشهد و به ویژه حرم مطهر رضوی برگزار می شود که این برنامه نیز از جمله فعالیت هایی است که به صورت حضور خانواده ها در عرصه میدان شهدای مشهد و تشرف دسته جمعی به آن مرقد منور انجام می گردد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha