جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 412520
۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی با اشاره به میلاد با سعادت امام جواد(ع) گفت: امام رضا(ع) می فرماید مولودی با برکت تر از جواد الائمه(ع) برای شیعه نیامده است، به علت اینکه میلاد امام جواد(ع) ولایت را بیمه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام جعفر رحمانی پژوهشگر علوم دینی ، در جشن شب ولادت امام جواد(ع)، در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان گفت: پیامبر اکرم(ص) به مسلمین توصیه کرده است که خود را از سرمای بهار نپوشانید، چون سبب رشد بدن های شما می شود همان طور که این هوا سبب رشد طبیعت می شود. ظاهر این روایت بیان گر نسیم بهاری است ولی از روایت می توان برای نسیم های بهاری معنوی استفاده کرد، یکی از نسیم های معنوی بهار امسال نسیم ماه رجب است.

وی ادامه داد: بهترین روایت در مورد ماه رجب به نظر من روایتی از  پیامبر اکرم(ص) که می فرماید خداوند متعال در آسمان هفتم ملکی را قرار داده به نام داعی، کار او این است که در ماه رجب هر شب تا صبح ندا سر می دهد که خوشا به کسانی اهل ذکر هستند و بیدار و مطیع خداوند متعال هستند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به کلام آیت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با عبادت شب، گفت: وقتی مومن در دل شب بیدار می شود و با خداوند متعال راز و نیاز می کند او در آن زمان میهمان خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت عبادت در ماه رجب تصریح کرد: خداوند متعال در ماه رجب هر شب میزبان بندگان الهی است و هر شب به واسطه ملک دعوت کننده بندگان را به میهمانی خود دعوت می کند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به میلاد با سعادت امام جواد(ع) گفت: امام رضا(ع) می فرماید مولودی با برکت تر از جواد الائمه(ع) برای شیعه نیامده است، به علت اینکه میلاد امام جواد(ع) ولایت را بیمه کرد.

وی در ادامه افزود: بزرگترین گناه، گناه اعتقادی است و رمز قبولی عبادت ها، اعتقاد صحیح است به خصوص اعتقاد به ولایت اهل بیت (ع)، امام جواد(ع) با ولادتش جلوی فرقه واقفیه را گرفت.

حجت الاسلام رحمانی ابراز داشت: اعتقاد شیعه نسبت به علم امامان این است که آنها علمشان لدنی است نه اکتسابی، چشم آنها چشم خدا است، گوش آنها گوش خدا است،زبان آنها زبان خداست و علم آنها علم خداست.

وی با اشاره علم حضرت جواد ائمه(ع) خاطرنشان کرد: علم امام جواد(ع) در کودکی نشان داد که علم امامان اکتسابی نیست بلکه به واسطه علم الهی آنها همیشه عالم به امور هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha