شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی

استاد حوزه علمیه گفت: صبر و بردباری ولایتمدارانه، درس ماندگار حضرت زینب(س) برای همه ماست و در این میان فرقی میان زن و مرد در جامعه اسلامی نیست.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت سالروز وفات جانسوز حضرت زینب(س) با اشاره به این که این بانوی فداکار و صبور در همه لحظات عمر خود در مسیر تبعیت از امام معصوم و ولی خدا بود، ابراز داشت: ایشان چه در زمان حیات امام حسین (ع) و چه پس از شهادت حضرت ، آن طور که سیدالشهدا(ع) می خواستند قضایا را مدیریت کرده و در کنار امام سجاد(ع) بزرگ پیام رسان نهضت عاشورا بودند.

وی افزود: زینب کبری(س) به عنوان قهرمان صبر و استقامت در عین این که ام المصائب بودند نشان دادند که انسان در مقام ولایت مداری باید همه چیز خود را فدای امام زمان خود کند و در این راه سختی ها را تحمل کند.

این استاد حوزه تاکید کرد: جالب و درس آموز برای همه ما این است که حضرت در برابر آن همه سختی ها و مرارت ها خطاب به ابن زیاد ملعون فرمود: ما رایت الا جمیلا.

وی گفت: ایشان چه در مقام صبر و بردباری ، چه دفاع از حقیقت، چه مدیریت مقابله با دشمن و به موقع فریاد زدن و حقیقت را افشا کردن، به چنان مقام رفیعی دست یافتند که کمتر کسی توانسته به آن جایگاه برسد.

آیت الله احمدی فقیه یزدی خاطرنشان کرد: البته تصمیم و نوع رفتار حضرت زینب(س) همه اش در مسیر اراده خدای متعال و در تبعیت از امام معصوم بود و این عظمت در تاریخ بشریت ثبت شده که بعد از وجود نازنین حضرت زهرا(س) کسی مثل این مقام در جهت عمل و شایستگی را نتوانسته به دست آورد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha