چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خبری همایش ملی «آموزه های اسلامی؛ انسان معاصر و نظام خانواده»

حوزه/ همایش ملی «آموزه های اسلامی؛ انسان معاصر و نظام خانواده»، پنج شنبه ۳۱ فروردین، به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) مازندران، در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمداسماعیل قاسمی طوسی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی «آموزه های اسلامی؛ انسان معاصر و نظام خانواده»، در ساری، گفت: این همایش به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) مازندران و با همکاری مجامع علمی و اجرایی استانی و کشوری ، پنج شنبه31 فروردین ماه در ساری برگزار خواهد شد.

رئیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) مازندران افزود: با توجه به اهمیت جایگاه خانواده در نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر این مسئله و سبک زندگی اسلامی و همچنین نظر به این که خانواده خاستگاه رشد و فکری افراد و نقطه ثقل دولت ها محسوب شده و درحقیقت هر خانواده یک دولت کوچک می باشد که خروجی آن تشکیل دهنده هویت ملی است؛ لذا موضوع اولین همایش ملی موسسه پیامبر اعظم(ص) پیرامون بحث خانواده انتخاب شد.

وی با اشاره به محورهای همایش اظهار کرد: برای این همایش 5 محور جهت ارائه مقالات در نظر گرفته شد که شامل «آموزه های اسلامی و شناخت مبانی نظری خانواده»، «آموزه های اسلامی و تعالی خانواده»، «آموزه های اسلامی و آسیب شناسی خانواده و راهکارها»، «آموزه های اسلامی و خانواده و نظام اسلامی» و «آموزه های اسلامی و خانواده و سلامت» اعلام شد.

رئیس همایش ملی «آموزه های اسلامی؛ انسان معاصر و نظام خانواده» خاطرنشان کرد: 176 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که از این تعداد 9 مقاله برای چاپ در مجله الهیات قرآنی موسسه پیامبر اعظم،33مقاله برای چاپ در کتاب، 54مقاله برای ارائه به صورت سی دی و 37 مقاله به صورت چکیده مورد تایید داوران قرار گرفت.

حجت الاسلام قاسمی طوسی در پایان گفت: 86 نفر داوری این همایش را بر عهده داشتند که 24 داور از  دانشگاه های خارج استان و 62 داور از مجامع علمی استان با دبیرخانه همایش همکاری داشتند.

انتهای پیام/ ر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha