پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جدال سلفی های مصر و الازهر

حوزه/ البهی گفت: ادعای سلفی ها مبنی بر مبارزه با تروریسم، ادعایی دروغ است که کسی آن را باور نمی کند و بیشتر عناصری که افکار افراطی دارند و به داعش پیوسته اند از درون جریان سلفی به داعش پیوسته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از مبلغین سلفی به نام سامح عبدالحمید در مصر مدعی شد که جریان سلفی جریانی مظلوم است که با تروریسم مبارزه می کند و از سوی دیگر یکی از مبلغان الازهر در پاسخ به وی ضمن رد کردن این ادعاها گفت: سلفی ها عامل اصلی افراط و ترور هستند.

عبدالحمید از مبلغان سلفی مدعی شده بود: سلفی ها با تروریسم مبارزه می کنند و در مقابل انتشار تشیع در مصر ایستاده اند و سلفی ها اهل انفجار و تکفیر نیستند و آنها نیز بخشی از جامعه مصر هستند که به قانون پایبند هستند.

وی افزود: ما سلفی ها نیز در معرض تهدید تکفیری ها هستیم و داعش ما را نیز تهدید می کند و به تازگی نام برخی شیوخ سلفی را در لیست ترور خود قرار داده است و اداره اوقاف مصر با ممنوع کردن ما از سخنرانی نمی تواند جلوی انتشار تروریسم و افراط را بگیرد، بلکه این کار اوقاف باعث انحراف جوانان می شود، زیرا کسی نمی ماند که افکار آنها را اصلاح کند!

اما از سوی دیگر شیخ احمد البهی از مبلغان الازهر در پاسخ به اظهاران مبلغ سلفی گفت: سلفی ها عامل اصلی افراط هستند و هرگاه که یک عملیات تروریستی اتفاق می افتد، همه می بینیم که عاملان آن از شیوخ سلفی پیروی می کنند و هیچ گاه پیش نیامده که صوفی ها یا الازهر یا حتی سکولارها و لائیک ها کسی را به ترور تشویق کرده باشند.

وی افزود: ادعای سلفی ها مبنی بر مبارزه با تروریسم، ادعایی دروغ است که کسی آن را باور نمی کند و بیشتر عناصری که افکار افراطی دارند و به داعش پیوسته اند از درون جریان سلفی به داعش پیوسته اند به گونه ای که می توان جریان سلفی را دروازه ورود به داعش دانست.

البهی ادامه داد: سلفی ها اعتقادات خطرناکی دارند و به اندازه سر سوزنی از آنها عدول نمی کنند و بر این اساس دوستی با غیر مسلمانان را حرام می دانند و از روایات پیامبر(ص) نیز هرچه را که با میل آنها سازگار است می پذیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha