دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علاء الدین بروجردی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با همت، تلاش، انسجام و اتحاد توانستیم بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شویم، باید در این برهه که در جنگ تحمیلی اقتصادی به سر می بریم با اقتصاد مقاومتی و همدلی از پس آن برآییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علاءالدین بروجردی عصر شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی تحت رهبری مرجعیت شیعی در عراق و سوریه اظهارداشت: خوشبختانه دراین پیروزی بزرگ مردمی که چند سال تحت محاصره و ظلم شدید داعشیون بودند از این شرایط نجات پیدا کردند.

وی افزود: دشمنان با انفجار وحشیانه در اتوبوس اهالی فوعه و کفریا، به نوعی شکست سنگین خود را فریاد زدند؛ در این عرصه رایزنیهای بسیار پیچیدهای بین ما و گروههای مختلف و حتی اردوغان که در ظاهر دم از اسلام می زند، ولی با خط مقاومت مقابله می کند انجام شد و این مردم به آرامش نسبی رسیدند که این پیروزی را تنها کسانی درک میکنند که در منطقه و شرایط آن حضور دارند.

بروجردی بیان کرد: اگر سوریه سقوط میکرد، لبنان نیز سقوط میکرد و سپس عراق نیز به همین سرنوشت دچار میشد و مشکلات امنیتی ما به بالاترین حد می‏رسید، ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی با حمایت از جبهه مقاومت دشمنان را منکوب کرد.

وی گفت: آمریکا یک بار دیگر در عراق شکست مفتضحانهای خورد و با صرف صدها میلیارددلار و بیش از 5هزار کشته نظامی در هر پروژهای که اجرا کرد در مقابل اراده الهی و خط مقاومت شکست خورد.

بروجردی بیان کرد: آمریکایی ها توانستند قرارداد مصونیت قضایی نظامیان خود را به زور به کشورها بقبولانند و متاسفانه دولت و مجلس افغانستان نیز این قرارداد خفت بار را پذیرفت و امروز آمریکایی ها میلیونها تن بمب را به راحتی در این کشور منفجر میکنند؛ ولی عراقیها با کمک و توصیههای رهبری و دولت و نظام اسلامی زیربار این خفت نرفتند و امروز ثمره آن را میچشند.

رئیس کمیسیون امنیتی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد داریم که اگر حمایتهای ائمه اطهار (ع)در عراق نبود این وضعیت در عراق نیز ادامه مییافت؛ حمایتهای رهبری و نظام اسلامی و مرجعیت بیدار عراق آیتالله‏العظمی سیستانی اجازه نداد که عراق به جولانگاه دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شود و امروز جوانان این کشور در خط مقدم مقابله با داعش هستند و آنهارا دفع کردند.

وی با ذکر این مطلب که آثار شکست عربستان در یمن کاملا مشهود است بیان کرد: آنها در پروژه ننگین و ناجوانمردانه خود در یمن به رغم همه جنایاتی که مرتکب میشوند شکست خوردند و در میدان عمل بار دیگر ثابت شد که عزت جمهوری اسلامی به دلیل ایستادگی روی ارزشهای اسلامی چگونه حفظ و ارتقا یافته است و نیروهای مقاوم منطقه و جبهه شیعی چگونه با حماقت دشمنان به این وحدت رسیدند.

وی گفت: در کمیسیون امنیت ملی عرصه گسترده‌ای وظایف این کمیسیون را تشکیل می‌دهد و اعضای کمیسیون تعدادی از سرداران هشت سال دفاع مقدس هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه حائز اهمیت است به فضل الهی و حمایت‌های مقام معظم رهبری در این وضعیت بحرانی کشورهای منطقه، ایران توانسته از یک امنیت داخلی خوبی برخوردار باشد، علی‌رغم توطئه‌های متعدد دشمنان این کشور از یک امنیت پایدار برخوردار است به طوریکه در هر ماه 2 یا 3 تیم انتحاری را در کشور شناسایی و دستگیر می کنیم.

بروجردی با اشاره به تهاجم جدی دشمنان انقلاب اسلامی گفت: حفظ سرمایه عظیم نسل جوان وظیفه مهم همگانی است، چراکه تأثیر بسیار مثبتی بر انقلاب داشته ‌که امید است استفاده از این سرمایه عظیم ملی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های بسیاری که آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف می‌پردازند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در افغانستان قرارداد مصونیتی خود را گرفته و مانده‌اند؛ امروز نیز بمب‌های ده تنی خود را علیه این ملت مظلوم آزمایش می‌کنند.

بروجردی با اشاره به مقاومت دولت و مجلس عراق در مقابل آمریکایی‌ها گفت: مقاومت مردم عراق به دلیل عنایات ویژه ائمه (ع) و نقش ویژه مرجعیت آیت‌الله العظمی سیستانی است.

وی انتخابات را مصداق دموکراسی در نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: ملت بصیر باید با حضور حداکثری خود توطئه دشمنان را دفع کرده و فتنه انگیزی آنان را سرکوب کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha