جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شرکت‌های اسپانیایی همدستی با نقض حقوق فلسطینیان را پایان دهند

حوزه/ شورای شهر بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای از جنبش‌های بایکوت و تحریم اسرائیل حمایت کرده و خواستار پایان دادن به همدستی شرکت‌های اسپانیایی در نقض حقوق بشر در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از maannews، شورای شهر بارسلونا در کشور اسپانیا با تصویب بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از اجرای حقوق بشر در فلسطین با پایان دادن همدستی شرکت‌های اسپانیایی با اشغالگران اسرائیلی، همچنین به رسمیت شناختن حق تشکل‌ها و جنبش‌های بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

بیانیه‌ منتشر شده خواستار عدم بستن قرارداد با شرکت‌هایی است که با اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین مرتبط هستند. این بیانیه به دولت ایالاتی کاتالونیا در اسپانیا نیز در این خصوص هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: پس از رای گیری، شورای شهر بارسلونا به این نتیجه رسیده که باید به همدستی شهر بارسلونا با نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر استعماری اشغالگران اسرائیلی که در مناطق فلسطین به توسعه شهرک‌های غیرقانونی می‌پردازند پایان دهد. و همچنین حقوق تحریم‌کنندگان اسرائیل را به رسمیت بشمارد.

در این میان وزیر امور خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای گفت که این تصمیم همچنین شامل ایجاد یک کمیته پیگیری وابسته به دولت اسپانیا خواهد بود. این کمیته وظیفه تحقیق در رابطه با کلیه قراردادها و موافقت‌نامه‌های امضاء شده با شرکت‌های خارجی را بر عهده داشته تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک با اشغالگران اسرائیلی همدست نباشند.

به گفته سازمان بایکوت و تحریم اسرائیل، تعداد شهرهای حمایت کننده از این جنبش در اسپانیا 70% افزایش نشان می‌دهد.

رفیف زیاده عضو دبیر بین المللی کمیته ملی فلسطین در سازمان بایکوت اسرائیل، در بیانیه ای گفت: پس از گذشت 50 سال از اشغال نظامی نوار غزه، کرانه باختری و همچنین بیت المقدس شرقی توسط ارتش اسرائیل و با گذشت دهه‌ها آپارتاید و شهرک‌سازی غیرقانونی این رژیم، وجدان مردم جهان بالاخره به جنبش رو به رشد بایکوت اسرائیل می‌پیوندد تا از حقوق به حق مردم فلسطین حمایت کند.

جنبش بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی در سال 2005 توسط گروهی از جامعه مدنی فلسطین به عنوان جنبشی مسالمت آمیز برای بازگرداندن حقوق فلسطینیان بر اساس قوانین بین المللی از طریق استراتژی تحریم محصولات اسرائیلی و نهادهای فرهنگی، همچنین ممانعت شرکت‌ها از همدستی در نقض حقوق فلسطنیان پایه گذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha