پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسی الاعسم رئیس مؤسسه آل البیت اسپانسا

حوزه/ عرصه اسلامی اسپانیا در اختیار وهابیت است به گونه ای که وهابی ها ۹۵ درصد این عرصه را به خود اختصاص داده اند و غالب آنها نیز مسلمانان اهل کشور مغرب هستند که گرایش های وهابی و سلفی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه آل البیت(ع) اسپانیا از مؤسسات وابسته به حضرت آیت الله سیستانی است که در سال 2015 تاسیس شده و هم اکنون تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی فعالیت می کند.

موسی الاعسم رئیس این مؤسسه در گفتگو با پایگاه "کتابات المیزان" گفت: شیعیان اسپانیا به ویژه عراقیان ساکن این کشور در اقلیت هستند.

وی درباره عملکرد مؤسسه آل البیت اسپانیا گفت: اهمیت عملکرد این مؤسسه از چند جهت می باشد:

1. جدا شدن اسپانیا از اروپا.

2. عدم وجود مبلغان اسلامی در اسپانیا.

3. عدم سهولت رسیدن مبلغان به اسپانیا.

وی افزود: عرصه اسلامی اسپانیا در اختیار وهابیت است به گونه ای که وهابی ها 95 درصد این عرصه را به خود اختصاص داده اند و غالب آنها نیز مسلمانان اهل کشور مغرب هستند که گرایش های وهابی و سلفی دارند به گونه ای که هم اکنون بیشتر مساجد اسپانیا در دست اتباع مغرب است و ائمه مساجد اسپانیا نیز توسط مدیریت اوقاف و امور دینی مغرب صورت می گیرد که نشان دهنده میزان نفوذ مغرب در اسپانیا می باشد.

الاعسم ادامه داد: در گذشته درگیری های زیادی میان دو مذهب مالکی و حنبلی در اسپانیا وجود داشت تا اینکه به خاطر حمایت های عربستان، حنبلی ها بر مالکی ها غلبه یافتند و مذهب مالکی تابع مذهب حنبلی شد و مثال روشن این حاکمیت مذهب حنبلی در مساله رؤیت هلال ماه رمضان قابل مشاهده است؛ چراکه 90 درصد مردم در این مساله از عربستان تقلید می کنند و کاری به فتوای وزارت اوقاف مغرب هم ندارند.

رئیس مؤسسه آل البیت اسپانیا گفت: مؤسسه آل البیت تلاش می کند حضور فعالی در اسپانیا داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: هم اکنون از نظر کلیسای کاتولیک اسپانیا، مذهب شیعه نماینده چهره درخشان دین اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha