جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

حوزه/ نمایندة آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: نماز در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است که متأسفانه نه ‌تنها به این همت توجه نداشته‌ایم، بلکه وقتی نماز می‌خوانیم، گاهی آن را ضایع می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهارداشت:  در فرهنگ‌سازی نماز خوب عمل نکردیم گاهی اوقات هم ضعیف عمل کردیم. جامعه را به سمت دیگری سوق دادیم، به‌جای سوق به معنویات به مادیات سوق دادیم، و در معنویات هم و در انجام واجبات هم خوب عمل نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) ائمه و معصومین(ع) که وجود آنانجامعه را هدایت می‌کند باید پیرو آنان باشیم، ببینیم در این مسیر چه گام‌هایی را برداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی ضمن آرزوی توفیق برای مؤسسین ستاد اقامه نماز اظهار داشت: ایجاد این تشکیلات کار مناسب و خوبی است، اما می‌بایست تلاش کرد، باید فرهنگ‌سازی کنیم، باید مردم را به طرف معنویات سوق داد، ما فرصت‌های خوبی داریم، و باید از این فرصت‌ها نهایت بهره‌برداری را کرد، اقامه نماز کار سختی نیست، اما باید اقامه نماز جماعت را به مردم تفهیم کنیم.

نمایندة آیت‌الله العظمی سیستانی با اشاره به این مطلب که گاهی شنیده می شود وضعیت نماز در برخی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها مطلوب نیست، گفت: واقعاً وضع نماز و تدیّن اگر به این صورت باشد، فاجعه است، گاهی اوقات نمازخانه‌ها خالی است درصورتی که در آن دانشگاه و دبیرستان افراد زیادی در حال تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی افزود: ما باید برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کنیم، باید کاری کنیم که برای مردم و فرزندان خود برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در درجة اول در ستاد اقامه نماز، این حرکت علاوه بر ارزشی بودن آن، یک پاداش اخروی دارد، امیدواریم بتوانیم گام‌های بزرگی در فرهنگ‌سازی برداریم. فرهنگ سازی با قدم برداشتن و تلاش شما صورت خواهد گرفت.

در ابتدای این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون اقامه و ترویج نماز اظهار داشت: کارهای بسیاری در این زمینه وجود دارد و برای ترویج فرهنگ نماز باید از همة ظرفیت‌ها بهره برد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha