پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسرائیل ساخت دیوار آپارتاید در شمال بیت لحم را از سر گرفت

حوزه/ مقامات رژیم صهیونیستی ادامه ساخت دیوار آپارتاید را در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینیان در روستای الولجه، در منطقه بیت لحم را از سر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، به گفته منابع محلی، مقامات رژیم صهیونیستی روز شنبه ادامه ساخت دیوار آپارتاید را در سرزمین‌های اشغال شده فلسطینیان در روستای الولجه، در شمال شرقی کرانه باختری ، منطقه بیت لحم از سر گرفتند.

حسن بریجیه از کمیته مبارزه با دیوار و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در بیت‌ لحم در این باره به خبرنگاران گفت: مقامات اشغالگر اسرائیلی یک حصار سیم خاردار به ارتفاع 4 متر در منطقه عین الجویزه، در شمال غربی روستای الولجه قرار داده و کاملا این روستا را به محاصره درآوردند.

در این میان بتسلم، مرکز حقوق بشر اسرائیلی واقع در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده که ساختن حصارها در کرانه باختری به شدت ناقض حقوق فلسطینیان ساکن در این منطقه بوده، زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده، با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده و دسترسی آنان به زمین‌هایشان، خدمات ضروری و بستگان‌شان و خویشاوندانشان در سمت دیگر حصارها را غیرممکن می‌سازد. این حصارهای گذاشته شده توسط اسرائیل همچنین ایجاد هر گونه رشد اقتصادی را غیرممکن خواهند ساخت.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده، حدود 85% مسیرهای حصارها به جای اینکه در امتداد خط سبز باشند، به داخل کرانه باختری منتهی می‌شوند و در صورت تکمیل این حصارها 9.4% از کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس را جداسازی خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha