جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رژیم صهیونیستی

حوزه/ یک بررسی جدید نشان داده که اکثریت ساکنان کشورهای عرب‌نشین، اسرائیل را مانع بزرگ در دستیابی به صلح در خاورمیانه و داعش را منفور می‌دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه مصری البوابه نیوز، یک بررسی جدید نشان داده که اکثریت مردم و ساکنان کشورهای عرب‌نشین، اسرائیل را مانع بزرگ در دستیابی به صلح در خاورمیانه دانسته و مخالف به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط دولت‌ها و حاکمان‌شان هستند.
یک تحقیق انجام شده توسط مرکز تحقیقات و مطالعات سیاسی عرب نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق مردم در 12 کشور عرب‌نشین بر این باور هستند که اسرائیل بزرگترین تهدید دستیابی به صلح در خاورمیانه می‌باشد.
این مرکز، که یک اتاق فکر مستقل مستقر در قطر دارد، طی نظرسنجی با 18000 نفر در کشورهای عرب‌نشین الجزایر، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، موریتانی، مراکش، فلسطین، عربستان سعودی، سودان و تونس به این نتیجه رسید که 89% مردم این کشورها بر این باور هستند که رژیم صهیونیستی یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود، این درحالی است که 86% نیز مخالف به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط دولت‌ها و حاکمان‌شان هستند.
افراد در این نظرسنجی همچنین سیاست‌های آمریکا در کشورهای عربی را مورد انتقاد قرار داده و 80% آنان مخالف مداخله ایالات متحده در مسئله فلسطین هستند، این درحالی است که 77% آنان مخالف سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه، 78% و 72% آنان نیز به ترتیب مخالف سیاست‌های آمریکا در عراق و سوریه بودند.
به علاوه اکثریت 58% آنان نیز بر این باور بودند که داعش «محصول مداخله خارجی» است، این درحالی است که 43% معتقد بودند داعش «محصول افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه» است و 35% نیز به وجود آمدن این گروهک تروریستی را نتیجه سیاست‌های رژیم‌های عربی می‌دانستند. با این وجود از هر 10 نفر، 9 نفر داعش را منفور دانسته، درحالی که 5% اعراب نگاه بسیار مثبت یا تا اندازه‌ای مثبت به این گروهک تروریستی داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha